Følsomme strenger..


Som 

et


 vakkert

 og

 følsomt


 strengeinstrument..


det

 er


 du

  og

 jeg!




Men noen dager synes jeg at

mine strenger


 ikke spiller

 helt slik


som jeg så gjerne

 vil!


Ja, det kan jo være at jeg ikke finner


 den riktige

 tonen..

vet ikke helt om jeg spiller



 dur

 eller

 moll!


Eller

 at jeg bare begynner å spille

 på


 de ustemte strengene..


og 

gehøret


mitt er kanskje ikke helt på topp

 denne dagen?








 Eller fordi

 jeg ikke finner

 de


 unike og fineste 

 strengene


som jeg aller helst vil spille på!


Da kommer jeg litt ut

 av

 rytmen..

  det kan gå litt

 i stå..


helt til jeg finner tilbake til

 de

 fineste..


ja, de aller mest


 følsomme

 strengene!



For heldigvis -

 så er det

 mange

 strenger!


Og strengene?

De er som et symbol 



 følelsene

 våre!

Gode følelser?

Eller

 usikkerhet og tvil..


Og i livet må vi finne takten og leve så godt vi kan

 med de forskjellige

 strengene 

 vi har!





Kaos og utfordringer?

Eller 

trygghet og gode følelser?


Jeg ønsker jo helst å være

 så

 musikalsk 

at jeg spiller strengene mine

 på en god måte!


Smitte deg med

 min

 spilleglede!


Å spille

 med 

 respekt og hensynsfullhet

 og 

kanskje skape noen

 magiske

 øyeblikk mellom oss?


Av og til spiller jeg sammen med andre som  jeg liker å spille sammen med!


Duett

eller

 kvartett

 eller

 større konserter..

samspiller  

med andre spilleglade

eller

de andre spiller

 på

 mine strenger!



Er det ikke fantastisk?


For jeg ønsker jo  hele tiden å utvikle

 samspillet

 med

 andre!

Og kanskje bli kjent med

 de aller fineste

 strengene

som de spiller på?



Mine strenger

og

 dine


kanskje vi kan spille fram det aller beste

 i hverandre?

I takt?


Kvalitet

  fortrolighet

 og

 respekt?


Respekt for hverandres

 spesielle 

 egenart 

 og  

toneleie?

Vil vi greie å spille sammen?

Huff..kanskje jeg spiller i moll

 en dag..

er skikkelig lei meg for noe!

Men så kommer

 du!

 Du er så musikalsk at du takler det helt fint!

Du sier kanskje at

 "jammen, kjære deg.. du har jo en unik egenart  som det er spennende å oppdage!"

Ingen spiller helt likt

 hver dag!

For en nydelig

 opplevelse

 det er når noen spiller på strengene våre 

med

 varsomhet og respekt!


Ja, akkurat slik tror jeg

at det er..

for vi er alle



unike

og

 følsomme

 strengeinstrumenter..

og

 kan spille fram

 gode følelser

eller

 mindre gode

både for oss selv

 og

 andre! 




God kveld til deg fra meg i Humlehagen!

 Gleder meg til vi sees!


Kommentarer

  1. For jeg ønsker jo hele tiden å utvikle

    Samspillet med andre!

    Og kanskje bli kjent med

    de aller fineste

    strengene

    som de spiller på?

    Godeste du!!! (hva heter du egentlig?)
    Jeg kjenner du berører meg!
    Jeg kjenner du berører meg masse!

    Du skriver så vakkert som å synge/spille i dur eller moll.. og jeg vet at det er akkurat det dagen dreier seg om!!

    Nydelige ord!
    Måtte bare dvele litt ved dem, for de var mektige!

    Takk og klemM <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fin hilsen fra deg,så godt å høre at du ble berørt!Skrivingen er mine små pusterom..så det gleder meg veldig!Du spiller på så fine strenger,tonene flyr helt hit og fyller hjertet mitt!Klem fra Else Britt:))

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg