Konge i ditt eget liv..



Tenk deg å våkne om morgenen..og du er bare sååå glad og uthvilt!

Du nyter øyeblikket, mens en bekymringsfri søvn slipper taket..

du strekker deg mens forventningene om 

denne fine dagen din 

kommer sigende!





Du kjenner livsgleden bobler og du har lyst på nye opplevelser!


Hva vil denne dagen bringe med seg tro?

 Nye muligheter og noen magiske øyeblikk?



 


Du kan bruke god tid på badet i dag..

småprate og smile til deg selv

 i speilet ..

nyte frokosten mens du ser litt i avisen..

du kjenner en god følelse inni deg, masse glede og en spent 

 forventning til denne dagen!



Du er så forventningsfull!




Høres ikke dette ut som en herlig start på dagen?

Som et eventyr kanskje? 

Kunne dette vært deg?

De fleste som ikke er i småbarnsperioden i livet kan muligens ha det slik?

Hva tror du?

Tror du dette handler om fokus?

 Forankring?

Hvilke opplevelser vi velger ut?

Hva vi legger vekt på?

Og noe vesentlig er kanskje..hva velger vi å fortelle

 til oss selv?

 Vil vi smile i speilet eller sette opp et morgensurt fjes?
 

Fokusere på kvisen vi har fått på haken i løpet av natten?

Tenk deg at gjennom hele livet

 tilbringer vi hele døgnet i eget selskap!

Da er det en fordel å føle at vi har havnet i godt selskap, ikke sant?

Det å trives i sitt eget selskap tror jeg er kjernen til

  det gode livet!


Vi kunne jo ikke velge foreldrene våre, kjønn, landet vi ble født i.. 

eller noe som helst!

Ikke personligheten vår heller!

Derfor må vi velge holdning og innstilling til oss selv og bruke energi på ting vi 

kan gjøre noe med.

Det som er meningsfullt og godt!


Velge holdning til oss selv betyr å innse at vi er verdifulle og at vi fortjener å ha det 

godt!


Vi fortjener faktisk en god start på dagen, og kunne glede oss til en ny spennende dag!



Kunne tenke selvrespekt og likeverdighet.


Synes at vi er ok!

At vi er flotte mennesker!

 Med spennende muligheter, våre helt spesielle egenskaper og at vi hver dag har mye 

å lære!

Konge eller dronning - i ditt eget liv - er det deg?


Så klart!


Du er helt ok!




" Når det stormer omkring
meg, beholder jeg roen.
For jeg vet hvem jeg er - og hva jeg vil.."

Vigdis Finnbogadottir
tidl.islandsk president



Ha det fint til du kikker innom igjen!

Kommentarer

  1. Gode ord Else!!!

    Og ofte er det slik jeg føler om morgenen, GLEDE.
    Over alt jeg har og kjærligheten jeg har rundt meg:)
    Ja er noe annet viktigere en det.....

    Jillklem:))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg