Små eventyr....


De har stått

 ei stund 

nå..

i all slags vær

under

 teppet!


De er jo ikke

 akkurat

spesielt

 pratsomme..


men

 noe

 er

 det

likevel

med 

dem!

For

 de 

kommuniserer

 et 

emosjonelt 

språk

 til meg når jeg så spent slipper solskinnet inn

under
 
 teppet!





Vakre

salatspirer..

som snakker sitt

 eget språk..

hm..

nikker 

de ikke litt

 der de 

står? 





Snakker de

 om

 lidenskap? 

Sorg?

Musikk?

Spøk?

Forelskelse?

En 

skikkelig 

 alvorsprat? 

Noen trøstende ord

 kanskje..

eller

tilgivelse!

 I dag flyr visst de yndige

 spirene

avsted

 på

 mine

fantasivinger

og 

det er

 litt

 vanskelig

 å

 formidle

 det lille mirakelet 

jeg plutselig ser

 i 

et bitte lite 

blad!

Betyr egentlig disse 

spirene 

 noe som helst

for min eksistens da?

Ja, så absolutt!

Det var helt

vidunderlig 

å kikke

 på 

 de

eventyrlige

salatspirene! 

Det er jo ikke akkurat

 ei

 blomstereng

 men jeg så plutselig

 et lite

 eventyr!
  
Bare ei alminnelig

 kasse?

Eller et eventyrets

 hav? 



Øynene

 som

ser..

men i dag

 berørte

 de små

 spede

  spirene

 hjertet!


 Så 

små

 eventyr!

 

 Jeg må fortsette

  å leke

litt til!

I

 kjøkkenet

 kanskje?

Lavendel

og

 et

oliventre 

skape

et lite snev

 av

 middelhavsstemning?

 

 

Bare

 to

 små

 lavendelbusker?

 

 

Eller

 små 

 eventyr.. 

 

 

Hortensiaene 

 leker

også.. 

 

 


Takk for at du ble med

 på den

 lille

leken!

 

Ta godt var på deg selv og alle rundt deg i dag!

 

Vi sees!

 

Kommentarer

  1. Eventyrlige bilder, Else Britt! Og jeg ser hvordan spirene babler sammen og gleder seg over lys og varme:)"det volder litt rabalder", skrev Bjørnstjerne Bjørnson!(om april)
    Nydelig innlegg og dukke ned i :-) Og enda skinner sola utafor mitt vindu. Deilig!!:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg