Dill og sånt..



Går det an

 å leke litt

 mens vi holder på 

med de helt vanlige

 hverdagslige

tingene?

Har det noen som helst slags

 betydning?

I dag tenkte jeg på livet

 i 

grønnsakkassene..

blant

 dill og sånt..


behøver det å se helt

 vanlig ut ? 






Jeg var ute for å

sjekke

litt

og

akkurat da fikk jeg en 

ide!





Hvorfor 

ikke

 overraske

 litt?

 Den neste!

Den neste som kommer 

ut

 i 

kassene

 for å plukke

salat!





Leke

litt..

blant

dill og sånt..




Et 

hjerte

og

noen

fargerike

sopper..

det skal ikke så mye til!


Dette var jo bare en bitte liten

 lek..

blant dill og sånt..


men tror du det er viktig å bevare

 en lekende holdning

 til

 livet?


Å 

være

 et

 lekende

menneske?

Jo "voksnere" vi blir..

jo større er tendensen til at vi

 sitter og sitter..

i dype samtaler

og

i dype stoler

 når vi møtes!

Ja, vi glemmer kanskje litt å skape den uhøytidlige stemningen

 og gi plass for

 leken?


Hva tenker du?


"Mister du evnen til lek, da mister du livet."

Andre Bjerke





Det var moro å  leke

 i 

pallekassene!

Men livet vårt?

Det er jo

 litt

 berg og dalbane..

er det ikke?

Gode og vonde 

opplevelser..

gleder og sorger

 som med tiden former

 livene våre?


Kanskje du finner noe eller noen du kan leke litt med

i dag?


En liten forandring?

Ønsker deg en flott onsdag!

Og som alltid?

Gleder meg masse til vi sees igjen! 



Kommentarer

  1. Gode du!
    Jeg skulle ha kommet med en positiv kommentar, men jeg er litt utenfor normalen. Jeg har mistet en veldig god venn i fjellet dette døgnet og er i dyp sorg.
    Det er godt å se livet gå sin gang på utsiden, men jeg har ikke nok krefter til å komme med noe mer... men jeg følger deg med glede <3

    SvarSlett
  2. Hørte om ulykken i fjellet..ufattelig trist..tenker på deg,Marit Rakel ,i den store sorgen.Klem fra Else Britt

    SvarSlett
  3. Flotte billeder som altid.
    Du er super kreativ.
    Ønsker dig en god torsdag:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder og så flotte ord. Satt her og smilte gjennom det hele jeg. Herlig blogg - innom for første gang! og kommer tilbake :)) Ønsker deg en skjønn torsdag videre! klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg