Rom for nytelse..



Er det plass til nytelse i livet ditt?





 Skaper du rom for å åpne sansene dine i hverdagen?

Nytelse kan være å beundre noe vakkert..

smake noe deilig, kanskje sommerens første softis?

Eller en smak og duft når du spiser noe av det aller beste du vet!

Det kan også være når du plutselig hører en lyd av din yndlingsmusikk..eller en sang som 

framkaller spesielle minner..og fine ord fra noen som står deg nær i livet ditt..

Og mye mer!

Hemmeligheten er å skape tid og rom for alt dette..og kanskje ikke legge så mange 

begrensninger?

Ja, for hvor mye nytelse og opplevelser gir du deg selv lov til å ha?

Hvor stor gledesmengde?

For midt oppi travelhet kan jo nytelse bli en luksus vi rett og slett ikke tar oss tid til?

Jeg tror vi av og til behøver å skjemme bort vårt sanselige jeg!

Kanskje avstår vi fra fine øyeblikk med våre kjære fordi vi er midt oppi krav og forpliktelser?

 Så vi glemmer litt viktigheten av nytelse?

Hva gjør du for å slippe gleden inn i hverdagen din?

Jeg tror at hvis vi oppsøker små hverdagslige  nytelser..ja, så ofte vi bare kan, 

så vil det gjøre små under -  for sjelen!

Så lov meg da..

å ta små pust i bakken innimellom for å skjemme bort litt -

ditt sanselige jeg!



Nyt onsdagen med denne deilige sangen av 

Cat Stevens!







Vi sees!


Kommentarer

  1. Jeg tror jeg er en god livsnyter... Jeg nyter gressklipperlyden, det betyr at det er godvær. Lukten av fristende grillukt fra naboens hage....hmmm... Stillheten før vekkerklokka ringer,søte jordbær, nabofruenes humor... Men jeg skal ta med meg ordene dine og puste litt innimellom;-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg