Et gledelig gjensyn..


Jeg har jo 
så absolutt
 savnet
den! 


Den svake  litt susete
lyden..

og
den helt spesielle

duften!

Og -

 så er det noe med

stemningen!




Ja, det blir en
 så deilig atmosfære
 i kjøkkenet når 

frukt - og urtetørken 

min
settes i gang!




Epleringene 
krøller seg i urtetørken
 på 70 grader

mens jeg
 går omkring med
 en liten godfølelse
 i magen!

For det er
 noe

 igjenkjennende

ja, så trygt og godt med ting
 som gjentar seg!

Suselyden
 av 

urtetørkeren

og
duften

 framkaller følelser fra

 i fjor..

og fra året
 før..

joda,

et gledelig gjensyn!

Min etterlengtede høstglede!




Persillen 

skal 
også
 tørkes..




for å brukes
 i deilige middagsretter til
vinteren!




Persille

 og

 andre urter
 tørker jeg på
 40 grader..

i ca 3-4 timer kanskje?




Min
deilige

eplesnacks!





Og
 persille

 på 
vent..



Herlig!


skal urtetørken
 få stå framme noen
 dager..

og jeg 
skal bruke den
 masse!

Og 
så skal jeg
 nyte!

Virkelig kjenne på
godfølelsen

og den alldeles deilige duften av
høsten..


Så koselig
 at du kikker innom meg
 i Humlehagen!

Jeg fortsetter
 i hele september med å ta fram tidligere innlegg
 på bloggen

som betyr noe spesielt for meg.

I kveld er det om
 Livets flo og fjære!

 Det kan du lese om her.

Ha det fint!

Og god kveld til alle dere der ute fra oss i Humlehagen!

Vi sees!



Lysdamen til høyre og hjertet - fra Siws keramikk -
 trekkes på bloggen 30 september.

Bli gjerne medlem hvis du har lyst, da blir du med på trekningen!

Kommentarer

  1. Så flink du er som tørker frukt og urter.
    Og som vanlig så beskriver du jo det du holder på med på en levende måte.

    Klem, Inger

    SvarSlett
  2. Den urtetørkeren så virkelig smart ut!

    SvarSlett
  3. Kor flinke du er ;)

    Og så koselige bilder - nyt dagen - monikaklemma

    SvarSlett
  4. Har ikke hørt om urtetørke før.
    Det er jo en kjempesmart innretning.
    Og mye mer tidsbesparende enn å bruke ovnen kan jeg tenke meg.
    Er jo kjempegodt med tørka epler,
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  5. Traditioner båret af årstiderne har en særlig betydning for mig også.
    Hvilken smart tørre dims !

    SvarSlett
  6. GOD MORGEN HUMLEHAGEN :))
    Å SÅ FLINK DU ER !!!
    Det ser veldig godt ut nesten som jeg kjenner lukten :)
    ønsker deg en fin dag min venn:)
    klem fra Eli:))

    SvarSlett
  7. Hei *smile*
    Takk for kosleig kommentar på mitt Nib bidrag. Du er fab!

    Så flink du er som tørker epler og urter.

    Happy fredag og helg til deg :)
    Ikveld er vi buden på middag hos ett vennepar og jeg gleder meg. Middag med venner er så koselig!
    -smil&klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg