Høsthagen..





Jeg 
elsker

høsten i hagen..

det
er
helt 
sant!

Og 

så 
liker jeg så godt

det
spesielle

 med

 de forskjellige årstidene!

 nydelig vær
 vi har hatt
i Humlehagen denne
 helgen!

Ren
klar
høstluft!

 En
 lav
septembersol..

har 
igjen omfavnet meg

og 
varmet meg

og
kjærtegnet meg

med
solstrålene sine

ja, 
den har kilet
 og kilet meg!

I
 nakken!




Skaugumbegoniaene 

 har kommet
 opp av krukkene
 sine

takk for i år!

 Nå
 ligger de på avispapir
 i kasser


alldeles klare

for 
lagring  frostfritt

 i 
kjellerens mulm og
 mørke!



Det
 er

fasinerende..

noe
trygt

og
utrolig
godt

med
 disse tingene..

 som
 gjentar
seg!


 føles det faktisk ikke
 så lenge siden
 sist

vi
 tok farvel

skaugumbegoniaen 

og
 jeg!



bare gleder jeg meg
 til utpå vårparten
 engang..

for
 da fortsetter jo dette intense 
kjærlighetsforholdet mellom skaugumbegoniaen og 
meg!

Hvis du vil lære mer om skaugumbegonia kan du titte her.


Joda,

høsthagen!

Den
 byr på så mange
gleder!


Å
glede
seg
til

en
lang

kaffepause


septembersolen..

det
 er
alltid

en
av
mine


 bitte 
små

høsthage-gleder!



"Glem ikke at hver dag blir rakt deg som en
evighet til å være lykkelig i"

(Phil Bosmans f.1922-belgisk forfatter)




har du sikkert merket
 det?

At
kveldsmørket kommer sigende
litt tidligere?


At
 det er så vidunderlig godt
å komme inn igjen i
huset?

At
det   
allerede
er

 en
 så
spesiell..

ja, en så underlig mjuk og varm høststemning  i stua di
om kveldene?


Jeg
 tenner lysslyngene om kveldene nå 
og masse levende lys

tar
 livet
 inn

setter
det
ikke


vent!

Nyter
de
små

gledene!

De
rare

de
vanlige


alminnelige


fine

hverdagene..


Jeg 
har åpnet opp  

hjertet

 mitt
 for

 høsten!



(Hvis du vil lese og mimre litt denne søndagen, finner du "Ut på eventyr" her.



god søndag!

Med
en nydelig sang
 til deg..

nyt
 den!









Kommentarer

  1. Nydelige bilder, nydelig tekst, nydelig sitat og nydelig musikk! Tusen takk......

    SvarSlett
  2. Åhh, så vakre bilder. Ja, været er fantastisk, nesten sommer. Ha en fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  3. Så flott at du har fått gjort så mye denne helgen! Ja, det er på tide å få ting inn som må overvintres frostfritt. Skaugumbegonia er flotte blomster som gir mye glede år etter år. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Vakkert innlegg og vakker sang! Og så den hagen da...Åh, skulle ønske jeg hadde dine "grønne fingre" og hagekunnskap...og selvfølgelig bedre vekstforhold...
    Fortsatt god søndag!!

    SvarSlett
  5. Ja høsten kan være ei flott tid.
    Med litt varme og sol så er det flott å være ute på en høstdag.
    Men jammen er det godt å kunne sitte inne med tente lys og
    varme i ovnen.
    Ha ei herlig uke :)

    SvarSlett
  6. Høsten er så flott,har gått på tur i sola idag og det er fint å sjå alle høstdagene som ein omgir seg med nå:)
    Fine bilder du viser,godt å jobbe ute med sola i ryggen:)
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Nydelege innlegg begge to.
    Og fin song.
    Ynskjer deg ei fin ny veke!
    Klem

    SvarSlett
  8. Blir berre så glad over å lese og nyte din blogg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg