Forandring fryder..


Av og til 
synes jeg det det er 
kjempegodt

med 
grønn frokost eller
 lunsj!

Du vet..

forandring fryder!



Revne grønnkålblader,
 litt vårløk, små tomatbåter, litt mais og
 paprikabiter

eller
andre rester fra
 kjøleskapet.

1-2 piskete egg, litt olivenolje og
 urtesalt. 

Grønnsakene 
surres lett i panna med olivenolje.
Strø over urtesalt.

Tøm
 over eggeblandingen
legg på lokk eller stek omeletten på begge
sider.


(Urtesalt fra helsekostbutikken)


Grønnkål

som er en av de mest næringsrike
kålsortene

kan
 brukes i
 omelett, pizzafyll, lasagne, gryteretter, sammen med kokte grønnsaker, pastasaus og ja, 
så mye mer!

Det
er bare å bruke
fantasien!


" Et måltid tilberedt med kjærlighet gir ikke
bare næring til kroppen, men også til sjelen"

Abuela Lola

(fra boken Mofongo, Mat for sjelen)


Siden
grønnkålen står og strutter i hagen hele vinteren og
smaker aller best etter ei
frostnatt

 er det fint å finne flere måter 
å benytte denne fantastiske grønnsaken
på!

Du kan lære mer om grønnkål her.

og - hvis du er enda mer interessert,  finner du litt til her




Det er
 så absolutt deilig
 med en grønn, fristende og fargerik
 frokost eller lunsj,
ikke sant?

For 
forandring 
fryder!

Nyt tirsdagen din til vi sees!

Kommentarer

  1. Det så både sunt og godt ut! Ha en fin kveld! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Så lekkert og fristende!! Ser ut som du tilbereder maten med hjertet! :-)

    Mofongo, mat for sjelen er en herlig bok!
    Fortsatt fin tirsdag til deg!

    SvarSlett
  3. Så koseleg eit innlegg :-)
    Vart nesten svolten sjølv om eg akkurat har ete taco.

    Fin tysdag kveld til deg også!

    SvarSlett
  4. Dette ser kjempegodt ut, og jeg kjenner med meg selv at grønn og struttende sunn mat gir god energi.
    Dessuten synes jeg at maten blir enda litt bedre med hjerter og smilefjes - i hvert fall gir det glede. God glede, fin glede. Vaffelhjerter til kveldsmat håper jeg gir samme gleden. Jeg skal i hvert fall overbevise meg selv om at det gjør det. :-)

    Jeg ønsker deg en vidunderlig god uke, Else Britt!

    SvarSlett
  5. Så deilig ut :-) til frokost kjører jeg havregrøt
    med eple, banan, cultura naturell og kanel , godt .
    Og dette du viser her ser ut som en knall god lunsj
    Til meg :-))

    SvarSlett
  6. Kjenner at eg blir svolten :)
    Dei nydelege bilda pirrar appetitten. Det går an å lage det til kvelds også vel ? ;)

    Nyt tysdagskvelden !
    Klem Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Skulle ikke takket nei til frokostinvitasjon fra deg....herlighet så mye godt du serverer en vanlig tirsdag.
    Ha en hyggelig kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  8. Mmmm,dette så godt og delikat ut. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  9. Inspirerende lesning - som alltid!:) Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  10. Dette ga vann i munnen.
    Og du presenterer jo med så delikate bilder.

    Klem fra Inger

    SvarSlett
  11. Grønkål er bare SÅ godt :)

    SvarSlett
  12. Aiai.......så fristende bilder :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg