Grip mulighetene..




God morgen!

Kikker 
innom til deg på morgenen
 for å minne meg
 selv

og 
deg på alle de flotte
 mulighetene vi
 har

akkurat
 nå!

Har
 du husket å ta fram 
det aller  fineste lerretet ditt
 i dag?






Du
vet..

der
du kan male 
 vakkert?

Med
 de aller fineste fargene
du vet
om..

tynne varsomme
 penselstrøk

bare
sarte
farger..

eller
skal det være
kraftige intense
 farger 

ja, 
som et fargesprakende
høst-fyrverkeri
 på lerretet
ditt?

Spennende!

For -

å kunne gripe
 de mulighetene vi har
denne dagen

vi selv male oss vårt eget lille
paradis

akkurat
der
vi 
er!

kontorpulten

eller 

i
hverdagen

eller

i
livet
vårt!

For
dagene
våre?

De
kommer i så forskjellige
 innpakninger..

du
har nok merket det du
også?

Det
er jammen ikke
 like enkelt bestandig
 å pakke dem
opp?

Da
hjelper det å bruke
 penselen!

 det aller fineste
 lerretet

og
male seg et vakkert
paradis!

Gripe
øyeblikket

og
mulighetene

der
 vi er akkurat 

og 
fange de små
solstreifene!




Kommentarer

  1. Nydelege ord :)

    Eg heklar lilla rose på den kvite hua
    til Leah Sofie som er 5 år idag.
    Og som var bestemt på den lilla rosa :)

    Fin dag til deg !
    God klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Flotte ord - smukke billeder og dejlig musikvideo.
    Tror at vi er mange i bloggeland der lige pt er grebet at "efterårsstemningen"
    Ønsker dig en god dag / god ny uge:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  3. Hei kjære deg, innom for å hilse på etter en lang bloggpause :) Og her var det som alltid fint å være innom :) Du skriver så vakkert og så fint om viktige ting - som det å gripe dagen, gjøre det beste ut av den og glede seg over små ting :) Jeg håper din oktober har begynt bra og at du har gode dager. Jeg gleder meg til å følge med på innleggene dine videre. Må du ha en flott dag. klem

    SvarSlett
  4. Gode, viktige ord fra deg,- og vakker musikk...Høsten er både vemodig og vakker. Kommer liksom inn i en litt melankolsk stemning, som både er deilig og litt tung på samme tid.
    Det er rart at det noen ganger skal være så vanskelig å pakke opp mulighetene som ligger og venter, men sånn er det i allefall for meg,- og sikkert for mange andre også.
    Håper du får en fin-fin uke!:-)

    SvarSlett
  5. Dette var nydelig ord og flott høstbilde!

    Ønsker deg en kjempe fin ny uke! Klem

    SvarSlett
  6. Ja det er mange nydelige fargepaljetter ute nå.
    En får passe på å nyte det en kan.
    Ønsker deg ei herlig ny høstuke :)

    SvarSlett
  7. Både fargene, ordene dine og sangen er musikk for sjelen;)

    SvarSlett
  8. Du ble liksom litt borte for meg siste uke med dine vakre ord. Er du ute av Hagebloggen? Savner jo dine visdomsord, men finne dem, ja,det gjør jeg. Fikk jo nesten innspirasjon til å male igjen når jeg leste dine nydelige ord. God kveld,Humlehagen:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg,Marianne:)I perioder handler bloggen mye om hage og vekster -det vil den nok alltid gjøre fordi jeg er så glad i alt som vokser og gror.. men Humlehagen er ikke en direkte hageblogg - bloggen handler om alt mulig fra dikt til blomster,hage, dyr, hendelser, interiør,mat, livsstil og det å være menneske - den er variert slik som selve LIVET. Jeg vet nesten aldri selv hva som blir neste innlegg..eller hva det skal handle om..fordi tanker, ord og ideer bare kommer til meg.. hele tiden!Det er så utrolig mye, og alltid forskjellige ting som inspirerer meg!Så det er sjelden jeg grubler og tenker på hva jeg skal skrive..det føles som en kilde..der ordene bare kommer og så blir det et innlegg her på bloggen.Derfor må dette være en blogg som handler om mye forskjellig,for den handler om livet, og også mye om hage. Så neste innlegg kan kanskje bli noe om hage, men jeg vet aldri helt hva det blir..!:)Ønsker deg en kjempefin dag,Marianne!:)Klem fra Else Britt:)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg