Noe å vokse på..



Hva
vil det si å styrke seg selv i 
hverdagen?

Kunsten
å styrke seg selv
ja, kunne ta godt vare på seg selv
 i en stresset hverdag..

er
det noe vi alle
kan? 

Eller
 er det noe vi må lære oss
underveis?

Jeg
tror at slik som
 samfunnet vårt har utviklet seg med masse
høyteknologi og så utrolig mye informasjon om alt mulig
hele tiden - så er det viktig og ja, kanskje helt livsnødvendig å lære seg hva
vi behøver i hverdagen - for å fungere optimalt og ha det godt! Vi behøver faktisk 
å gi oss selv noe som er bra, du vet, det bitte lille ekstra!

 Vi trenger
 rett og slett å gi oss selv noe nærende..noe betydningsfullt for akkurat oss..noe for
kropp og sjel
noe

 å vokse på!

Men da
 er det jo nødvendig å kjenne seg
 selv?

Å
kunne kjenne hva vi selv
behøver?

Så absolutt!

Og - kunne ta seg tid
 til å kjenne etter hva slags næring eller hva slags påfyll vi trenger
 for å styrke oss selv i en spesiell situasjon - det kan nok variere hva vi behøver fra dag til dag - 
for å gi oss selv noe fint..
 å vokse på!

Så -
av og til kan det 
å styrke seg selv bare være å glede seg til noe..
fortsettelsen på ei god bok i godstolen din 
om kvelden kanskje?
 I fred og ro?

Eller
en form for trim eller
hobby?

Noe
sosialt eller sårt etterlengtet
alenetid?

Det
som er viktig er som sagt å
 kjenne etter -

 og
så  finne tid og rom
 for akkurat det du trenger der og da
 for

 å styrke deg selv

hverdagen.






Fredagsstemning
på kjøkkenet mitt og en 
alldeles nydelig fargesprakende
morgenhimmel utenfor 
vinduet!

Og -
så holder jeg på med noe
som er SÅ fargerikt og inspirerende
ja, jeg kjenner faktisk at det er noe
 å vokse på..

du skal få
se senere når jeg titter innom
igjen!





GOD FREDAG!

Kommentarer

  1. Å for noen flotte ord du skriver, og så viktig, og så vanskelig det er.. Jeg øver meg på det, og det er vel det som skal til, refleksjon over det og så øve seg på det.
    Når jeg så bilder av kjøkkenet ditt tenkte jeg at der var det fint å sitte og snakke sammen og reflektere over viktige og nære ting. Jeg tenker og tror at du er en flott samtalepartner for de som er innom :)
    Ha en god fredag.
    klem

    SvarSlett
  2. nydelig - både ord og bilde ;)

    hadde samme hærlige himmelen her inne også i dag - lykke ;)

    hjerteklem - monika

    SvarSlett
  3. Det er så sant det du skriver, det er viktig å ta vare på seg selv ved å glede seg over gode stunder! OG - det er flotte bilder du har, koselig kjøkken og flott utsikt, ha en fin helg:)

    SvarSlett
  4. Ubeskriveleg flotte bilde !!!
    Og gode ord.

    God helg til deg !
    Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Flotte bilder og ord......også headerbildene dine.:))


    riktig god helg til deg.:) vi har 22 kalde nå...brr...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg