Fine vårsysler..


I
dag startet vi dagen
med å lage Flagre-boller her i
Humlehagen!




Vanlig
bolleoppskrift med en teskje
  støtt anis oppi deigen, og litt fast deig til ivrige
barnehender.




Vi trillet
ut vanlige boller - lot de heve seg - så penslet
vi dem, og klipte to dype hakk til ører og stakk med en pinne til
øyne og munn.




Små
Flagre-boller snart klare til
steking!







Mmmm..

ja, 
det ble en del
Flagre-bollespising i 
dag!




Er du
 så heldig å ha noen små
 rundt deg i nabolaget eller
 hjemme?


" Snakk og lek med barn.
Det vil gi spillerom til det
lille mennesket som bor inni DEG,
som har så god tid."


Små
Flagre-boller
med ørene rett til 
værs!

Morsom
påskeaktivitet..
ide til en uværsdag
kanskje?





Ellers
så har påskeuka
 vært helt nydelig
så langt!

I dag
fant jeg hestehov
 inntil en varm murvegg
som får så masse sol - en utrolig søt
vårglede!

I går
oppdaget vi tjelden for første gang i år
da vi gikk kveldsturen, det er faktisk ei uke senere enn i
fjor - men tjeldeparet Tjeld og Tjeldfrid som bor her i hagen vår om sommeren
er ikke ankommet enda, så vi går og kikker etter dem og lurer litt og håper på
 at ingenting har skjedd - de kommer nok 
 snart!

Tjeld og Tjeldfrid kan du lese mer om her hvis du har lyst!



Masse
fine
vårsysler

i
dag!

Men
i går fikk jeg høre at jeg
hadde glemt noe
viktig!

"Du mormor,
 du har jammen glemt å pynte
 til påske hos Trulte!"



Ok..




i dag fikk Trulte påskeliljer i vinduet sitt
sammen med den pynten hun har
 fra før..




og
vinduslemmene står på vidt
 gap..







sukk..

den
spesielle
vårfølelsen!




 Håper tirsdagen din har vært fin!




Vi sees snart igjen!


Kommentarer

  1. Koselig innlegg som gir vårfølelse.
    God glad påske.

    SvarSlett
  2. Morsomme boller! Må se om vi får til noe som ligner :-)

    SvarSlett
  3. Blir så glad av innleggene dine jeg! De oser av varme - og du deler så mye fint. Nydelige bilder og vårsysler du holder på med...og så må jeg si, at jeg vet jo ikke hva du driver med til daglig, men jeg tror du er en sånn en som gir mye....Jeg håper du får mye tilbake. Takk for at du deler så mye fint her :) ønsker deg en nydelig påske. klem klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg