Tidlige søndagsgleder..



Hva
 gjør du på
 hvis du er grytidlig oppe lenge
 før huset ditt
 våkner?

En 
tidlig søndag
morgen?

Da
holder jeg ofte på med slike
tulleting..

det
kan du lese mer om
her!


er det så deilig
å bare kikke litt rundt..
utenfor husveggene..


nattkjolen, 
støvler og ei kjempetykk
boblejakke..

bare
for å se meg litt
 rundt..

joda!

 Alt
 er slik som det skal
 være!

Og


bare

lytte

bare
høre

 på 

så 
stille

 det
virkelig
er!

I
dag elsker jeg 
å kjenne morgensolen varme meg i
ansiktet!





varme

søndagsmorgen-solstråler

mot
huden..





og


titter jeg innom 
Flagre med en aldri så
 liten

søndagsmorgen-overraskelse..





en
eplebit!

Og

ferske
spinatblader..







det
har vært kaldt i 
natt!

Vannflasken
 var frosset til is i løpet av noen
timer..






så -

stod jeg ei stund
og lurekikket litt på Trulte,
 for det bruker hun nemlig å gjøre med  meg -
hun står ofte og lurekikker på meg rundt
hushjørnet!











God morgen Trulte!




Da
jeg kikket oppi
den ene pallekassen så oppdaget jeg
denne!

Her
kommer det
 persille som jeg sådde i
fjor..

søndagsmorgen-overraskelse!









vei inn for å sette
 på søndagsmorgen-kaffen, 
så tok jeg en rask titt inn i
garasjen..

for 
kanskje du
 husker?

 A
der står jo
 mine to kjære oliventrær
 og bare venter  og venter på
våren?







en benk foran
 et lite vindu har middelhavsbuskene mine stått i hele vinter - og det
ser jammen ut som det går fint med 
dem!

Alle bladene sitter på greinene også..ihvertfall foreløpig..så spennende!

Jeg
har vannet dem et par ganger..
bare litt..jeg tok en sjanse på garasjen siden jeg ikke har kjeller
eller en kald trappeoppgang eller et annet kaldt nok rom -
så nå gleder jeg meg til at jeg kan sette dem ut igjen, når
det bare blir varmere
 vårvær!






Bustehoder!


 overvintring i
garasjen..







rusler jeg inn igjen til
frokosten..

men
begynner å tenke
på en ting..

kjære bloggvenn!

Carpe diem - det å gripe dagen - 

hva 
betyr det for
 deg?

Og -

hva
 betyr det for
meg?


Små øyeblikk?
Å stoppe opp innimellom?
Gleden over små ting?
Gå en sakte tur?
Nyte maten?
Betrakte måneskinnet?
Se solen stige opp?
Telle stjernene?
Bla i yndlingsboken ?
Å bare være?


Du
finner sikkert flere ting på
listen..

og
 kanskje?

 Kanskje noe helt annet?

Spennende!


Om
ikke så altfor
grytidlige..

så 
ønsker jeg deg mange gode og
 fin-fine søndagsgleder i
 dag! 

Vi sees!




Kommentarer

  1. hei :)
    nydelige bilder :)

    og alltid like inspirerende å lese bloggen din :)
    ønsker deg en nydelig søndag :)

    klemmer

    SvarSlett
  2. Troooor du bor i paradis!! Tenker det nesten hver gang jeg er innom blogen din!!
    Bare saa vakkert til alle aarstider. Det aa bo slik maa jo være lykke i seg selv!
    Ønsker deg en fin rest søndag og en straalende uke!
    Annette/sørtyskland


    SvarSlett
  3. Så fylt av yr vårglede at det smitter :-)
    Ellers har jeg en sterk mistanke om at dyrene dine har det meget godt!
    Ønsker deg en fin, ny uke :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg