Julimorgen..



En
av mine gleder er
å gå tidlig ut for døra mi om
morgenen..

når
morgensolen
skinner inn mellom trærne - 
og morgenduggen glitrer og omfavner
 gresset..

og
i dag var det akkurat
en slik vakker

julimorgen!





Det
kjennes allerede rundt
hushjørnet..





og
det blir noe spesielt med
stemningen!





Lavendelduft

i
min

julimorgen..













Og
blomstring

 i
krukkene!








yndige
roseknopper

som
brister
snart..





og
 ei rose som slår ut i 
full blomst akkurat nå når jeg titter
rundt i hagen

 på
 min

julimorgen!





Det
glitrer

 i
rosebedet..




og
den aller første 
knoppen på en skaugumbegonia
har kommet fram i løpet av
morgentimene..

her
skjer det ting!

Og -

det 
skjer

 fort..

det
er

 akkurat
 nå 

jeg
 må 
se

de
 bitte
 små

 underene!




Mine

julimorgen-liljer..


blant 
litt ugress og
strå..













Og
rødmende 

jordbær!









Søte
moreller





og
eplekart på ei
grein..






plommer

i
fleng!

Takk!

Takk
for de utrolig herlige
juligledene!






Har
du tenkt på
 alt 

vi
 kan se
og kjenne, smake, lukte, høre?
Ja, absolutt alt som du og jeg kan 
oppleve?

 En 
slik nydelig og sanselig
julimorgen?

Kan
vi øve på å være 
mer oppmerksomt
 tilstede?

 I
 livet 
vårt?

Leve?

Eller
 ønske å 
føle oss enda mer
tilstede og mer levende - i livet
vårt?

Se
etter flere
 mirakler rundt
oss?

Velge
å se på alt rundt oss som
et mirakel?

Velge
skjønnheten?




Ønsker
deg en fin-fin fredag
med glimtene fra 
min

julimorgen!





Kjærlig
hilsen

Else Britt










Kommentarer

Populære innlegg