For et lite...under...!

I flere år har jeg holdt på med et aldri så lite... prosjekt...!

Ja...mitt eget.. lille... hemmelige prosjekt...!

Jeg har jo lurt på om... det egentlig var noen vits i dette...om det hadde noe for seg...ja...ihvertfall...så har jeg holdt dette...litt rare prosjektet... for meg selv!


Hver gang vi har rensket kantareller her i huset...så har jeg kastet alt rusket..på en bestemt plass...på tomta vår...der det står noen grantrær...og..ja..det er igrunn en helt vanlig skogbunn der...ikke plen...


Gjett om jeg ble overrasket en morgen... nå i høst...da jeg kom ut... og fant...DETTE...!



                              ...jeg trodde ikke mine egne øyne.....!



                              ......jo...helt sant...det har blitt... kantareller...på tomta vår...!


                                 .....så den søte... lille her da...på vei opp av løvet....


                                      ...vakre...ikke sant...?


                       ...så mye fint...på skogbunnen....kanskje en fugl som har mistet denne hasselnøtta....



Så går vi her da...og undrer oss...om  dette ville ha skjedd... likevel kanskje...uten å kaste kantarell - rusket?

Hva tror du...?

Ihvertfall...så er det kjempekoselig...med kantareller i hagen...!

Det blir spennende å se... til neste høst...for tenk ...om de formerer seg...til et gult...glitrende...skinnende teppe!

Må bare vente å se...!

For nå ...gjelder det dagen i dag...her og nå...og kunne verdsette... de små..bitte små ...gledene...!


                                               Så derfor vil jeg... gjerde inn...slike små
                             øyeblikk...av glede...som da jeg oppdaget kantarellene...i hagen...
                                  så kan de... være lykter...som lyser opp hverdagen...!


                         Skynd deg...du også...og grip gledene...så de kan få mulighet til.. å gripe... deg...!

Kommentarer

Populære innlegg