Tiden er inne for å sette løk i hagen...

Ikke bare i hagen!

Men i  krukker, urner og kasser - ja akkurat det som passer best for deg!

På denne årstiden er det også morsomt å sette juleløk!

Da setter du løk  i ei fin krukke og dekker den til - setter den kaldt, gjerne ute i ly, men så kjølig at den ikke spirer.

Når det nærmer seg advent, kan du ta den gradvis inn i varmere temperatur...så vil den etterhvert spire.

Hvis du beregner godt, så kan du ha dine egne røde juletulipaner i adventstiden!


I år har jeg kjøpt inn  røde og hvite tulipaner som juleløk.

Det blir spennende!


                                           
                                                          Tulipanløker

                       
                                     Et løkjern - et godt hjelpemiddel når du setter løk..


                      Når du setter løk er det fint å sette dem i grupper , ja gjerne litt tett!

                  
                             Kasse med løk fra i fjor.




                                 påskeliljer..



            Det er deilig å tenke på og litt rart, at vi kan planlegge våren nå på denne årstiden!


                                                   Tidlig vår


                                   Gleder meg til denne kommer! En av mine favoritter!




                                                               tidlig vårtegn


Håper DU ble litt inspirert til å planlegge våren allerede nå!

For det er noe helt spesielt når du går der og kikker etter vårtegn i februar - mars - og plutselig så
ser du løkene dine som har begynt å spire!

Jeg lover deg, du kommer til å bli litt kry og hoppende glad!

Kommentarer

  1. Hallo fru Humlehage:-) Sender deg masse komplimenter for en herlig blogg!! Den inspirerer, gir energi og glede! Er veldig imponert, du må jo nesten tenke blogg hel tiden for å kunne få til dette?? Og så mange herlige bilder... Gleder meg til fortsettelsen.. Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Hei Solveig! Tusen takk skal du ha for herlig kommentar..det varmet veldig.. og jeg ble sååå glad!
    Med mye på hjertet er det kjempekoselig å dele litt..med andre..og kunne inspirere hverandre..det er jo veldig kjekt!Mye som skjer her "i det lille livet" i Humlehagen vet du!klem fra meg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg