Forandring fryder..

Av og til kan

en liten forandring

gjøre store

  underverker!


..et ganske vanlig glass med

grønne oliven

det er godt..

men av og til får jeg lyst på

mer smak!

Sterkere..og litt mer

spennende smak

mer  nytelse for smaksløkene! 



..først siler jeg dem i et dørslag..


..rasper 1 -2 hvitløksbåter, en bit tørket eller fersk chili og ca 1 -2 dl olivenolje..

eller

prøv deg fram

 med din egen personlige vri!


..tørket chili

 finner du i asiatiske butikker..




..blander alt, og fyller det over i

olivenkrukka mi..

slik kan de stå,

noen timer eller

en dag.. eller kanskje to!

de står bare der og

godgjør seg

til jeg finner på

 noe godt

 som passer til..

et deilig kveldsmåltid, kanskje?




..jeg sølte litt..på

den fine sløyfa

og jeg har

litt liten plass

 i kjøleskapet..

så olivenkrukka må stå

sammen med

Trultebøtta..

men pytt!

Det gjør da ingenting!

Våre godsaker sammen med Trulte sine..

det er da bare

koselig!


Håper du har det fint og at du nyter litt av den deilige

førjulstiden!


Fant et dikt som jeg bare må

dele med deg!

Stjernen glitrer
på himmelhvelv
hun dekker bordet
til seg selv
og sin kanarifugl -
for nå er det jul
Under treet ligger
en liten presang
kan nesten ikke
se den engang
Den eneste pakken
denne julen -
raggsokker til kanarifuglen
(Fra "Lørdagsdikt" av Per "Polo" Larsen)
Koselig at du kikker innom!

Kommentarer

  1. Å å det diktet likte e! Klem

    SvarSlett
  2. ja, enig, det er litt søtt..såå bitte små raggsokker!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg