Rampejenter og crazy høns..

Av og til er det

utrolig kjekt

å dra ut av

Humlehagen

for å la seg inspirere!

Det var

 en herlig opplevelse

å hilse på

rampejentene

og alle de andre

herlighetene

som blir

skapt

hjemme hos Siw!


Det oser av

kreativitet

engler

nisser

kranser

hjerter..

huset bærer preg av at her bor det et

skapende menneske!

Basisen for Siw sitt

kunstneriske utrykk er

steingodsleire.

Helt enkelt fortalt settes figurene til

tørking
råbrann på 1000 grader
glassering
glasurbrann 1240 grader

Så er produktet ferdig!


..her ser du

den nyeste produksjonen

det er

 høy temperatur i ovnen ..

og jammen synes jeg ikke at jeg ser ..ja minst to

rampejenter..

oppi ovnen..



..dette er tre

rampejenter

herlige

engledamer med

 strittende hår

de utstråler noe sprekt..ja, noe sterkt synes jeg -

 hva synes du?

Jeg er blitt helt fasinert av

rampejentene!



..så ble det

engler i snøen..

er de ikke vakre?


..bare vakkert..



så herlig..

kjærlighet

ro

fred..


..vil du ha

 hjertet mitt?

jeg er såå forelsket..

kan ikke skjule det..

så jeg bærer hjertet mitt utenpå kroppen..

det er lov å fantasere litt..

ikke sant?



..her står vi

et skjønt lite englepar..

 blant alle englene..

men det er bare

oss..

i hele verden!


..bare vakre.. 

yndige..


..jeg elsker de spesielle

detaljene..




Min

favorittrampejente!


..stil..og eleganse..



..engledame

 i det grønne..


Engelen til venstre er

glassert

og til høyre ser du den

 ferdig brent

 på 1240 grader..


Her ser du de nydelige

kransene!

De lages av bjørkeris, hjertene lages av keramikk og kransen bindes opp av

keramikkhjertene

 og

 streng

de er litt annerledes,  sjarmerende og

spesielle..


..nydelige detaljer, ikke sant?



..mange forskjellige farger

 på hjertene..

og kransene lages i forskjellige størrelser

og variert antall

hjerter på..



keramikkhjerte

rekende..

 på ei fjøl

et rekved - hjerte

lages i

 forskjellige størrelser..

hvis du har nydelig rekved du har samlet 

får du kanskje laget

 et spesielt hjerte

 til den?



en stor familie med

smånisser..

kjempesøte!



Sjefen over

nissene!!


Så skal du få hilse på de

morsomme

hønene!


herlige og

 veloppdragne

bare snille...

og omtenksomme..

eller..?



men du har kanskje

 lyst til å hilse på de

crazy hønene?


..her står de og

skravler

og

kakler

skal tro om de er litt

uskikkelige..

og

frekke?

Hva tror du?

Er det rart jeg ble helt

fasinert?

Jeg som er helt

 tullete etter høner..

og drømmer om å få

 mine egne..

levende..



Så måtte jeg forlate

englene og hønene

for denne gangen..

jeg ruslet hjemover oppglødd og

full av

 inspirasjon

 Oppe i hodet mitt

skapte jeg

min egen lille historie

 om

rampejentene..

ja, tenk.. for de dro nemlig ut av

 Siw sin verden!

De forlot henne!

Ja, de gjorde

opprør,

de slo ut håret

de rømte

de ville

ut i den store verden 

og fant på

masse sprell,

 som Siw aldri hadde drømt om at de kunne finne på!

De ville erobre hele verden, og bli

 berømte!

ja, i min

fantasiverden

 ble de noen

uskikkelige rampejenter

og livet deres ble

 utrolig spennende

ja, mer og mer spennende

ettersom historien utviklet seg..

da jeg nærmet meg Humlehagen var den ene engelen

 havnet  i Amerika..

 og Siw måtte dra langt avsted

for å møte henne igjen..ja osv..osv..

Og resten ?

Det er hemmelig..men

kanskje du vil

fantasere

 videre?


På hjemveien bar jeg sååå forsiktig

 på en skjønn liten

presang..

det var en

gave

 jeg fikk

til  noen som bor her i

Humlehagen..

du må bare vente og se

den er veldig skjønn..


Kos deg med englene du også,

fant du din egen

favoritt

 kanskje?

Du har sikkert skjønt det...

 at jeg har tapt

mitt hjerte til

rampejentene

 og  de

crazy hønene!

Kommentarer

  1. Her var de masse e forelska me i. Kor får e tak i om e ønska? Prisa? Send me en sms pliiiis.....

    SvarSlett
  2. Heia grete! vet ikke prisen, men bare ring til siw på det nummeret som står først i innlegget på bloggen.Hun har veldig mye fint, og er like koselig som alt det fine hun lager!Klem!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg