Å være til stede i øyeblikket..

Har du opplevd

øyeblikk

da du virkelig følte at du var fullt og helt

 til stede?

Ja, et mirakel av

konsentrasjon?

Slike øyeblikk med total

tilstedeværelse og konsentrasjon er

magiske!

Har du tenkt over at når vi er

 helt konsentrert om noe..

da kan vi kanskje virke

uhøflige?

Ja,  nesten

uoppmerksomme?

Men vi er absolutt helt tilstede..

hos det som er gjenstand for

 oppmerksomheten vår..

spennende!

Har du noen gang studert en katt som lurer seg innpå en fugl?

Eller strekker seg etter en lur?

Da vil du se at hver muskel og sene ja, hvert hjerteslag er

konsentrert

om byttet..

eller konsentrert om

 den gode strekken
 etter luren..

Noe å tenke på?

Kanskje du opplever slike

øyeblikk av og til?

Hvis vi har en hobby som vi er helt

 oppslukt av?

Eller at

 en god samtale

 tar oss med inn

 i en tilstand av

 total tilstedeværelse

ja, slik at vi nesten glemmer tid og sted..

Kan vi lære noe av dette..av

 pusekatten..?

Ja..kanskje det?

Hva tror du?

Det kan ihvertfall være mange fine øyeblikk i løpet av en dag..også noen

magiske!

Denne dagen har kledd seg i

desemberfarge

  her i

Humlehagen

den er litt dunkel.. blank..gråblå..og stille..










Billy greier ikke å skjule sin

 glede

 når han oppdager Trulte!

Han klynker, mens han piler bort og gir henne et skikkelig

morgenkyss! 


i dag vil jeg
forsøke
å være tilstede
i øyeblikket
verdsette
de små gledene
se menneskene rundt meg
og lytte med hjertet..
jeg får det ikke til
 bestandig..
det er ikke
alltid lett..
men jeg vil forsøke..
for vi trenger
 å se
hverandre..ikke sant?



God lørdag til deg som kikker innom

 Humlehagen,

 ha det fint, så sees vi

 snart igjen!

Kommentarer

  1. I dag opplever jeg faktisk noe av det du skriver om, tok en liten "pause" og kikka innom bloggen din, rart...:-) Kjenner på tilstedeværelse og inspirasjon, trolig utløst av vakker musikk på morrakvisten... Mest i min egen "verden" , endelig i bildemodus igjen, tekstiller "fyker" rundt meg, herlig, så får vi se om det blir noe brukbart :-) De vakre bildene du har tatt gjør ikke inspirasjonen mindere , Hankanefølelsen strømmer! Klem!

    SvarSlett
  2. Å, det beste jeg har hørt på lenge!Ja, du må bare begynne å lage bilder igjen, det har jeg venta på at du skal gjøre, veldig spent på hva du lager..gleder meg til å se, fine søstra mi!!Jeg likte det at tekstilene"fyker"rundt deg..he,he ser det liksom for meg!Må få se etterhvert, kanskje det kan være inspirasjon for andre på bloggen? Klemmm

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg