Morgensuss..


Jeg og Billy
 var grytidlig ute
 i hagen 
i dag
for å ta inn
 en squash!

Når jeg åpner Trulte-døra
så piler Billy så lykkelig bort til Trulte
og gir henne et morgenkyss gjennom
gjerdet!

Måtte smile litt for meg selv der
 jeg gikk..
det var jo en så herlig start
 på den første morgenen
 i august!




Squash-fruktene
 begynner å få bra størrelse nå,
 så vi tenkte å bruke en squash i dag til en enkel
 gratinert ovnsrett!




Dette 
er 
den
største..




Så flott!

Akkurat nok til oppskriften på
 gratinert squash!


Gratinert squash

Ca 500 gr squash
2 fedd hvitløk
1 boks knuste tomater
ca 1/2 ts salt
ca 1/2 ts pepper(eller mer?)
2 ss hakket frisk basilikum eller 1 ss tørket
2-3 ss revet eller smuldret brød
olivenolje

Skjær squash i tynne skiver.
Finhakk hvitløken.
Legges i lav ildfast form eller 4 porsjonsformer.
Fordel knuste tomater oppå og dryss over salt og krydder.
Fordel smuldret brød på toppen og drypp over litt olivenolje tilslutt.

200 grader/ca 30-35 minutt i ovnen.

Kan brukes som egen rett eller som tilbehør
 til spekemat, ørret, kylling eller det du måtte ønske!




Tenk -

da har altså juli forsvunnet
 så stille ut gjennom
 bakdøren.. 
og vi kan ønske
 deilige
august
velkommen!


"En venn er en som får oss til å lytte når han er
 sammen med oss, og tenke når han er gått."

ukjent


Så sant..
for det har jo vært så deilig
 å lytte..
og 
bare 
være
i
 juli..

nesten som å være
 sammen med 
en god venn!

Så jeg tenker litt
 i dag..
på alle de fine stundene som juli har gitt
 meg!

Juli forsvant så fort!

Men nå drømmer jeg
 om august..

og alt det vakre
som livet kan gi!

Det
er
jo
 så
 spennende!

Så takk kjære dere!


 For alle fine stunder og herlige kommentarer
på bloggen nå
 i juli!


Gleder meg til vi sees!



Kommentarer

  1. For noen klare og fine bilder, det ser nydelig godt ut. August er en rolig og fin måned som jeg skal nyte. Ha en fin augustdag sammen med de skjønne firbeinte.

    SvarSlett
  2. God start å være tilstede med dyrevenner og kunne høste fra egen åker:) Ønsker deg en flott dag og god august:)

    SvarSlett
  3. Herlig innlegg, og du, jeg ble rørt da jeg leste kommentaren din hos meg om å nå mål. Tenk å få så gode tilbakemeldinger:)

    SvarSlett
  4. Så nydelig du skriver - og takk for alt det fine du deler, både bilder og ord. Herlig det "nusset" :) Og er det ikke rart hva som kan gi glede? ofte er det de små, rare tingene som lyser opp hverdagen :) du, så vil jeg takke deg for dine gode, varme ord på bloggen min. De betyr så mye og det gjør inntrykk at du kommer innom og tar deg tid til det. Tusen, tusen takk :) Så håper jeg starten på august blir helt skjønn for deg. Mange klemmer til deg :)

    SvarSlett
  5. Så koselige og fine bilder, og tusen takk for oppskrift!

    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg