Jordbærtanker..


picture goes perfect with the words


Det
er noe helt
spesielt å smake på
årets aller første
 jordbær fra
hagen!





Den
var stor og
ganske så søt og
god!




Det
er mye
godt som
kan lages av
jordbær!


Paradise | via Tumblr



Strawberry Punch  Ingredients:  1 can (46 ounces) pineapple juice, chilled 2-1/4 cups water 3/4 cup thawed pink lemonade concentrate 3/4 cup sugar 1 quart strawberry ice cream 2-1/2 quarts ginger ale, chilled 1 Pint Fresh Strawberries  Directions:  In a punch bowl, combine the first four ingredients.  Add ice cream; stir gently.  Add ginger ale; stir gently.  Cut Fresh Strawberries and add to punch.  Serve immediately. Yield: 6 quarts.


Men
min avling
 blir ikke så særlig
 stor i
år

det
blir nok
mest en øyeblikkets
glede..

en
liten smak
 av jordbær og sommer bare
sånn

i
forbifarten! 



Strawberry Yogurt Popsicle Recipe, bring on summer!


Jordbærgleder..


Strawberry Lemonade Apart from all delicious deserts and recipes for Valentine’s Day ,you also need a special drink and I think that strawberry lemonade it’s the perfect choice. This sweet and sour drink it’s the most refreshing thing you can have after eating so many sweets.


og

jordbærtanker..

mens

jeg
titter på
basilikumen
min


for
inne
har basilikumen
vokst seg kjempestor -
med blader som faktisk dekker hele
håndflaten
min!

Jeg
ga dem bare litt
hønsegjødsel utblandet i
vann..

og
vips!


 store
har bladene altså
blitt!





Basilikum

solsikker


liljer

jordbær

og

jordbærtanker

om
små
ting..

Om

noe

banalt

som
oppvasken

som
venter..

om
støvet

i
bokhyllen

og

alt
rotet


vaskerommet

Og -


mye, mye
mer!

De
finnes over
alt!

De
gjemmer seg
blant alle de alminnelige
"må gjøre tingene"
slik at vi nesten ikke ser
dem!

De
er
ganske
underlige

ikke
sant?

Disse
små
 hverdagsgledene?

Som
ligger skjult
 i hverdagens litt grå kjedelige
gjøremål?




Ei
dame som var
alvorlig syk ble spurt om hva hun savnet
aller mest å  gjøre - og da svarte hun at det hun savnet mest var egentlig å gjøre de aller mest vanlige, ja - de så helt alminnelige hverdagsgrå
  "kjedelige" 
tingene!

Hun
ønsket ikke
å reise til Paris
eller på en spennende 
jordomseiling..

hun
savnet ting
som

 å
 støvsuge..
handle inn mat og ordne fint i kjøleskapet - kjenne på gleden ved å brette nyvasket tøy og legge det fint inn i klesskapene..

altså

sånne
helt alminnelige
hverdagsting -

som
å hente barna i
barnehagen.

Dette
ga meg noe å tenke
på!




Jordbærtanker.

Som
 endte opp som
tanker om
 små

hverdagsting

som

ei
 hegre

 i 
sjøkanten

for
meg

noe

hverdagslig -

alminnelig..

at
jeg kan "glemme"
å se på den helt til noen som er på
besøk kanskje roper
 entusiastisk!

"Se! Ei hegre"




De
små
tingene!

Det
er de som er selve
livet!

De
små hendelsene
som bare dukker 
opp..

i

alt
 det nære og 
kjære som vi omgir oss
 med 

i

alle

"må gjøre tingene"

men
det er ikke
så lett å huske på det
i hverdagen!

Hva tenker du?

Tror du at du ville
 savne alle "må gjøre tingene" hvis du plutselig en dag ikke kunne
 gjøre noe så enkelt som
 å støvsuge?




Fyr i peisen
på en heller grå og kjølig søndag!
Men det går fint for jeg har så masse "må gjøre ting" som venter på
å bli gjort!

Og -

etter
å ha tenkt i gjennom
alle jordbærtankene som dukket opp om "kjedelige" hverdagsting
så synes jeg plutselig jeg er utrolig heldig,  så nå gyver jeg full av entusiasme løs på haugen med
skittentøy!


God søndag!



Kjærlig hilsen Else Britt







Count ur blessings


Kommentarer

  1. Ja du vet å få sagt det :))))
    EN liten time out go drømmeseg bort stund kan være alt som skal til før man på nytt er klar for de hverdagslige syslene!Men jeg synes hverdagssysler er ganske koslige,ihvertfall stort sett,og prøver å kose meg mest mulig med dem!Kjekt å gjøre det fint,ryddig etc i hjemmet,eller utenfor.Og tenkt om jeg kunne plukke inn jordbær også??? De er nok ekstra gode tipper jeg :)))
    I år har vi vært veldig flinke å så mye rart,som vokser og gror ute…lurer jo litt på om det er i kaldeste laget nå i desse dager men det får våge seg.Spennende å se om vi kan få plukke inn etterhvert,det er en egen lykke.De basilikumbladene dine var voldsomme….hjelpes :))))
    Nyt deilige dager,til tross for rusketuskevær midt på sommeren!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  2. Ja, det er en egen lykke å plukke inn når du har sådd noe selv, litt kjølig er det, men det gror nok godt nå når det har regnet så mye! :) Jeg har funnet ut at det er viktig å gjødsle, det er skikkelig krutt! ;) Noen ganger når jeg har vært uheldig med det jeg har sådd, så er det gjerne fordi jeg har hatt altfor dårlig og skrinn jord, så næring må til! :)Takk for dine tanker om hverdagssyslene! :) Så får vi håpe på bedre St hans vær til i morgen - det blir nok fram med boblejakka og tjukke sko! :)Klem fra Else Britt :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg