Vilt og vakkert..


Siden
 jeg har valgt
selv å ha en hage der
alt vokser ganske fritt så er dette så
 absolutt ikke noen  
prydhage!

Det
fine for meg
med å ta dette valget 
er at jeg kan nyte øyeblikkene
mye mer ute i hagen
min

jeg
behøver ikke å
ergre meg eller føle på at
jeg må luke hele 
tiden!

Jeg
bruker å si
at hagen min den er litt
vill!

Men
vakker!

Det
aller
 vakreste

er

 alle
lydene..

jeg
er så takknemlig
for alt fuglelivet, luktene, stemningen -
 og alt jeg kan 
følge med 
på!

Å
være ute i
hagen er for meg å
oppleve alt det vakre jeg ser -
mitt inntrykk er at mange stresser
så veldig i hagen 
sin!

Til 
og med plenen er 
en stressfaktor fordi den må være
så nyklipt, så jevn og uten mose og
ikke flekkete
 osv..

kanskje
vi heller skal snu litt på
det?

Skape fine øyeblikk i hagen?

Uten at alt er "perfekt"?

Er det nødvendig med kostbare sittegrupper i hagen for å skape hverdagsmagi?

Kan vi lage koselige oaser og spiseplasser i hagen med enkle midler?

Kan vi spise ute under trærne selv om gresset er høyt?

Se på en solnedgang?

Lage miljø i hagen slik at fuglene trives?

Tåle å se ugress uten å bruke gift på sprayboks - som ødelegger miljøet?

En deilig hage - kan det være en tumleplass for barn?

For lek, 
gjemsel, vekster, samtaler, kreativitet
 eller kanskje bare kunne finne roen
i ei hengekøye?

 Uten dårlig samvittighet for at noe ikke er helt "perfekt"?




Det
ble noen hagetanker
mens jeg gikk ute i går
ettermiddag!

Hva tenker du om hagen din?

Har du mulighet for å nyte hagen din mer - og kanskje?

 Nyte den - og oppdage den - på en annen måte? 

Kan du leve med løvetannen? 

Istedenfor å bruke tid på å kjempe mot den?

Kan du gå barfot i gresset selv om det er litt langt?

Hva kan du skape av opplevelser og stemning  i hagen din som gir deg følelsen av påfyll?

Kan du gjøre din hage perfekt for deg - uten å bry deg om hva andre mener?

Kan du velge?


I
går kom regnet!
Men høysåtene som jeg snur på for tiden
de har det ganske så fint under
trærne!

Det
 skal bli Trulte-høy
akkurat som i fjor med urtekvister i -
 dette er altså Trulte sitt gourmet-høy som er 
"in the making"!




Og

den
nye

klatrerosen

står

i
knopp..




en
staude

titter

meg

fra

et
bed..




men
det er i sjøkanten
 det skjer noe
 viktig 

i
øyeblikket!





Ærfugl-mamma
er nemlig ute på tur med 
sine små for å lære dem kunsten å finne
mat!

Er det ikke fabelaktig?





Jeg
synes nesten jeg hører 
henne!

 Når
hun
sier

til
ungene

gjør
slik!





To
søte
små


opplæring

i

det
nye
livet!




Ønsker
deg en fin-fin 
dag!

Gror det over av ugress i hagen din?

Bare si som meg!

 At her er det vilt - og vakkert!

Og - husk at det er praktfullt å gå barfot i gresset - selv om det er høyt!

NYT JUNI!


 Kjærlig hilsen Else Britt

Kommentarer

  1. Vilt og vakkert høres fabelaktig ut!!! :)
    Jeg er sikker på du har en perle av en hage,ihvertfall etter min smak!!!!Vi prøver selv å lage hage,men tåler helt fint litt løvetann og da blir jo kaninene også glade.I tillegg har jeg gjort som du,og tørket ltt av det lengste gresset itl høy.Har en liten haug i hagen nå,så solen må komme tilbake og tørke for meg :)
    Så berikende å kunne gjøre det selv,tror rett og slett det er urmennesket eller noe grunnleggende i oss som er skapt for det siden det gir slik god følelse :)
    Herlige Bilder og tanker fra deg som alltid!!!!!!!!!
    Nyt helgen og livet!
    Toveklem :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg