Små junigleder..


Når
juni kommer
så begynner urtene
å få litt flere
 blader!

De
lukter så
godt! 

Det
er en spesiell
juniglede å gå fra kjøkkenet
ned i hagen eller på terrassen for å ta med
krydder direkte inn i
gryta!


 kan det være
en opplevelse for de små
å oppdage hvor krydderet 
egentlig kommer
 fra!

En
fin jobb for små
barnehender er å rive de små bladene av
 stilkene og putte dem opp i
spaghettisausen!




Det
skjer mye ute
i hagen akkurat
nå!





Gulrøtter..





grønnkål..






og

spede
 purreløk-junigleder 

som 
strekker
 seg

 opp 

fra
jorden!







" Lykkelig er den
som i såtid sår
uten å ense hva
 fold han får når
 høsten kommer"

Herman Wildenvey











I
løpet av noen
år så grodde denne delen av hagen
som jeg hadde litt grønnsaker og urter
nesten helt
igjen -

men
nå begynner den
etterhvert å ligne på seg selv
igjen!

Det er virkelig en juniglede!





Jeg
har lagt vekt
på at her kan jeg finne godsaker for kroppen -
ha noe fint å se på for øyet og så
 kanskje?






Kanskje

kan jeg sette meg ned 
her et stille øyeblikk for å gi litt
balsam 

 til
sjelen?










Små
junigleder!

Ei
 stille
stund

mens

det
spirer

og
gror!

Herlig
balsam

en
stille
ettermiddag

for
sjelen!








Kjærlig hilsen Else Britt








Kommentarer

Populære innlegg