Fargerik november..


November it is.


Velkommen november!

Det
 er helt utrolig 
at du og jeg allerede 
er ute og reiser i
 november!

Håper du trives på reisen din!


 er det viktig
 å omfavne de mulighetene vi har
til å oppleve stunder med dagslys - en venninne fortalte
meg at nå i mørketiden går hun alltid ut en tur først om ettermiddagen -
bare for å få nyte det lille dagslyset som er igjen, og så
 blir det middag senere utpå på kvelden -
 en ganske god
ide!


I
 dag gikk
 jeg ut i hagen i god tid
 før mørket fordi jeg hadde så lyst til å
se om det var litt farger igjen ute i
novemberhagen!




Det var det så absolutt!

Enda
 er det små roser
som kan settes i en vase på
bordet - jeg har bare ikke lagt merke til disse søte
rosene fordi jeg har vært så
 opptatt med andre
 ting!






Jeg
trodde heller
ikke at mynten stod så
grønn og fin, og strakk seg i all sin prakt utover
treplattingen!

I
mørke
november!







du ser at livet det lever
og alt går altså sin gang ute i novemberhagen!
Noen planter fortsetter faktisk å vokse slik at jeg hver dag kan undre meg hvis jeg tar meg tid!
Jeg kan fryde meg hvis jeg husker å kikke på dem i det svake dagslyset. 
Jeg kan oppdage dem på nytt nå i november og
 beundre dem akkurat som om jeg
 så dem for aller første
gang! 









John Lennon quote





Fargerik 
 november..







" Høsten
går over jorden 
og alt er for lengst for sent
 og for tidlig. "


Erling Christie





I
kompostbingen





blomstrer
fortsatt blomkarsen!
 Om våren sår jeg blomkarsefrø i kompost-bingen
bare for å glede meg 
selv! 

Det
er utrolig koselig
med blomkarse-kompostbinge i hagen - 
som blomstrer og blomstrer
 villig utover i
november!






De aller siste blomstene i kompostbingen..





Inne
er novembersøndagen
også litt mørk og
 stille.




Tea and a good book = perfection ❤



Det
er så deilig med slike
rolige søndager til ettertanke. 
Bare ta en ting om gangen. Rydde litt opp i papirer og rot. Gjøre forberedelser
 og bake brød  til uken som kommer. Lese en god bok.
 Bare nyte denne aller
 første søndagen i
 november.










Kveldskos på en regnfull novembersøndag kan være Bringebærvafler.

Du finner oppskriften her på Humlehagemat!



so-toffee:  Autumn | via Tumblr en We Heart It. http://weheartit.com/entry/79221841/via/MissVaninna


Ønsker deg ei fin ny november-uke til vi sees igjen!


~Tomorrow is busy worrying about itself; don't get tangled up in its worry-webs. Trust God one day at a time.~ Matthew 6:34 NLT "So don't worry about tomorrow, for tomorrow will bring its own worries. Today's trouble is enough for today.



Kommentarer

Populære innlegg