Vinterklær..


I dag tok jeg
en titt på oliventrærne mine som står ute i vinterklær.
Jeg synes i grunn at det er veldig deilig at vinteren lar vente på seg og det
er lett å se at alle buskene mine som står ute i store potter
de har det bare fint - 

ihvertfall 
så langt denne
høsten!




Akkurat disse to
oliventrærne har jeg satt godt i ly inntil husveggen på nordsiden av huset -
langt unna sjøsprøyt og den sure vinden fra
sørvest!

Her trives de -
er grønne og fine, og jeg har enda litt vinterklær på lur for å beskytte
røttene hvis dette skulle bli en vinter med
sprengkulde!





Regnet
pøser ned i Humlehagen i
dag..






og
ellers så er jeg
litt spent på hvordan det vil gå med disse buskene mine
som jeg plantet om i store
 murerbøtter! 

Det
er to sommerfugl-busker og
noen andre delvis løvfellende vekster som jeg
kjøpte på sensommeren når gartneriene var fulle av fristende tilbud!
De ble med meg hjem uten at jeg helt visste hvor jeg skulle ha dem,
 men de må nok få seg litt bedre levevilkår 
etterhvert!






Foreløpig
så står buskene på plassen 
sin ute i den milde høsten som vi har hatt -
så får jeg nok bare følge med på vær og vind og beskytte dem litt mer
når kulden kommer en gang - for det
gjør den nok!





Får
du tak i greiner av oliventre
så er det veldig nydelig å lage en olivenkrans -
kanskje noe å tenke på til
jul?


I have a huge olive tree  -this would be great. 3 Wreaths to Make for the Holidays / Oh Happy Day




The olive tree is a symbol of peace -- the perfect welcome message for your holiday front door. #holiday #christmas


olive, xmas tree



Nå nærmer det seg.
Desember og adventstiden.
Snart kommer den fineste tiden med lyslenker, nydelig musikk og gode dufter.
 Innpakningspapir, glitter, julebord og hemmelige gavepakker som vi gjemmer helt
innerst i skapet. Alle disse synlige juletingene som er med på å gjøre
 denne fine førjulstiden
magisk!


Men adventstiden 
er også en tid for ettertanke.

Forventning. Lengsel. Savn. Ønsker. Drømmer.

Og så utrolig mye glede!

Håper du her ei fin-fin førjulstid og koser deg med mange små og store forberedelser!







Kjærlig hilsen Else Britt



Would love to live here.



Hvis du vil lese
 mer om oliventrær så finner du
 tidligere innlegg 
her og her.



Welcome to my house!!! :))

Kommentarer

  1. danke für die wunderschönen bilder und inspirationen, einen schönen 1. advent wünscht angie

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg