Kake-glede..


Saftig
gulrotkake

det er en av mine absolutt
 favoritter!




I dag
på denne nydelige lørdagen

 vil jeg servere den
 med friske
 roser på..





det går an
 å leke litt

med
 kakepyntingen!


og så spiser vi jo faktisk
 litt..
med øynene
 også!




Min
lille
blomstrende
kake-glede! 




Denne oppskriften gir 
ei saftig

 gulrotkake!

 200 gr brunt sukker
2 dl olje med nøytral smak
4 egg
275 gr hvetemel
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
1 ts natron
1/2 ts salt
2 ts kanel
4 fin-raspete gulrøtter
1 dl rosiner(kan sløyfes)
1dl malte mandler

175 gr/45 min
 (sjekk med stekepinne om den er ferdig)

form 24-26 cm

Pisk det brune sukkeret godt sammen med oljen.
Bland i eggene.
Ha i alt det tørre.
De raspete gulrøttene til slutt

Fyll:

2 esker Philadelfia ost naturell
ca 100 gr melis
(smak deg fram, jeg bruker litt mindre)

Blandes godt, og smøres på kaka til slutt.




Så med
 kake og roser
 ønsker jeg deg 
en herlig lørdagskveld
til du kikker innom meg igjen
på bloggen!

Kommentarer

  1. Nå fikk jeg lyst på kake :)
    Denne er en skikkelig godsak, og så lekkert å pynte med roser.

    Kos dere, eller den er vel allerede spist opp :))

    Klem Inger

    SvarSlett
  2. Ja, jeg koser meg virkelig med bildene og ordene dine:) Du er flink:) Og så koser jeg meg med de koselige ordene du legger inn på bloggen min, OG jeg koser meg med at Norge vant håndballkampen i kveld:)

    Fin søndag til deg:

    SvarSlett
  3. For en fristelse! Nydelige bilder og kaken din ser bare fantastisk ut :) så god du er! Håper du koser deg med den i dag også - og at du nå får en nydelig søndag :) mange klemmer herfra!!

    SvarSlett
  4. Åhh den ser smask god ut. Du tar de flotteste bilder. I går ble det såå fint vær, i dag er det tåke og det er et godt tegn. Etter at vi flyttet til sjøen, så ble jeg så opptatt av været og vindretningen *smil* Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  5. Ja takk jeg tar to stykker;)
    Nam den så god ut!
    Så kjekt at du fant veien innom meg da, kjempe hyggelig!
    Vi blogges;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg