Vegetar-pasta..


Dette
 er en enkel 
vegetar-rett! 

Ingen spesiell oppskrift!


Du trenger litt
grønnsaker

kanskje fra hagen din eller grønnsakdisken i butikken?


1 pk fullkornspasta.

Her har jeg laget til to personer og kuttet opp
 squash, to hvitløkbåter, spinatblad, bladpersille, paprika og cherrytomater.


Smakes til med maldonsalt og pepper.


Olivenolje eller rapsolje til stekingen.


Parmesanost tilslutt.




Kok opp fullkornspaghetti etter anvisning på pakken.
Sil av kokevannet og sett spaghettien til side.


3-4 ss olivenolje
2 hakkede fedd hvitløk

Dette får surre ca 1 minutt i ei stekepanne eller wokpanne.


Ha oppi de kuttede grønnsakene, og stek videre  3-4 minutter 
mens du rører litt.

Så blander du oppi fullkornspasta, mengde pasta og grønnsaker tilpasser du
 anntall personer.

En mild parmesanost raspes over til slutt (ikke pulver!)

Nyt!





Noen kjøkkentips:


Det
 er nydelig med 
stekte kantareller
 i denne enkle 
retten!


Prøv deg fram du også!

Ellers er det fint
 å lære seg og lage
 noen enkle matretter i farten
 der du kan bruke det du har i kjøleskapet og
 bruke din egen fantasi!


Det er viktig 
å begynne tidlig
 å lære barna 
små matretter, vekke interessen for å lage mat, 
slik at de får bruke fantasien
  føle mestring og glede
 ved å skape mat på kjøkkenet!


For du trenger ikke så mange
 ingredienser..
 for å lage noe godt!


Ofte tror vi at vi må lage mat som er
 komplisert..
ja, skikkelig avansert og med så mange
 spesielle råvarer..


men som med mye annet i livet er det enkle 
godt..
 få, men rene 
smaker
 som får komme helt til sin
 rett!




Det viktigste er å benytte friske gode råvarer, gjerne økologiske og velge
 næringsrike matvarer.


Dette har jeg alltid i kjøkkenskapet:


ei god olivenolje
maldonsalt
vegetarisk buljong
hvitløk
egg
fullkornspasta
fullkornsris
en mild god parmesanost
noen få sorter grønnsaker


Brød?


Det er lurt å ha liggende litt hjemmebakt
 i fryseren..
eller hvorfor ikke en pose frosne rundstykker fra butikken?


For det er med brød som med
 nyhetene..
de bør etter min smak serveres rykende
 ferske!




God lørdag
 til du titter innom
 igjen!



Kommentarer

  1. Totalt lækre billeder - TAK for inspirationen.
    Uhmmmm jeg bliver helt sulten.

    God lørdag aften!
    :-) Dorthe

    SvarSlett
  2. Åååå nam... det så skikkelig godt ut. Å nå ble jeg sulten.

    Og så var det veldig fine bilder og.
    Kos dere i helgen:)

    Klem fra Margareth:)

    SvarSlett
  3. Dette så deilig ut..Og de fine bildene dine inspirerer virkelig! God helg:-)

    SvarSlett
  4. Dette så rett og slett yummi ut!

    Deilig lørdag til deg kjære, her har mannen stikke av på guttekveld, mens jeg og Nala nyter leiligheten i fred og ro *deilig*
    Smil og klem

    SvarSlett
  5. Kjære deg1

    Varmt velkommen som følger av bloggen min!
    Så koselig.

    Maten så veldig godt ut, jeg blir sulten!

    Ønsker deg en herlig helg!

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. helt hærlig, og endelig har jeg også skjønt hva som er viktig å ha
    i skapet!

    Nydelige bilder:)

    KLemM

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg