The Greatest Love..


The Greatest Love

ja, du har kanskje hørt om "The Greatest Love" filmen med Ingrid Bergman
fra 1952?

Du skjønner -  jeg er helt i mitt eget

 Ingrid Bergman-modus

her jeg sitter i rosetrappa 
og må innrømme at fantasien går litt sine egne veier
 i dag!

For
  er det ikke selveste helten

 Humphrey Bogart,

tatt rett ut av filmen Casablanca, som lurer bak
hushjørnet?


Som spør om han kan få sitte sammen med meg
 å bare hviske så vakre ord
 i øret mitt her i 
rosetrappa?

Så kan jeg nesten høre den spesielle filmmusikken fra 

Casablanca..






Tenk  Ingrid Bergman! Ei så helt betagende vakker  skuespillerinne! Litt  sky.. sostifikert..  talentfull - ei  stjerne  blant de store! Dette er sagt om skuespillerinnen  Ingrid Bergman: "She had an extraordinary quality of purity and nobility  and a definite star personality  that is very rare"




Men denne ettermiddagen  sitter jeg med tekoppen -  sammen med  min  Ingrid Bergman -
hun har også 
" beauty, freshness and vitality""

hun er så absolutt en stor 
stjerne!




Ingrid og jeg har  gående en  slags  samtale - men ikke som den nattlige konversasjonen  i Høstsonaten(1978) -  Autumn Sonata - men heller en dyp samtale uten ord -  en sanselig affære - mellom meg og stilkrosen Ingrid Bergman -  en stille prat om  kjærlighetens  mysterium, nemlig den store kjærligheten! Kjærligheten til roser!




Te-pause  i rosetrappa sammen med  "min" Ingrid Bergman.. og små glimt av  Humphrey Bogart som titter ned på oss,  der han seiler avgårde  på en sky.. med mystikk  i blikket, bredbremmet hatt, oppslått krage på frakken ja, kledning som tatt ut fra filmene på  1940-tallet.. Humphrey Bogart - og kanskje Cary Grant? På hver sin lille sky.. med et lite pust..et sus.. en aura av mystikk fra datidens  filmhelter? De som sørget for så tårefylte avskjeder.. eller  at det ble en virkelig lykkelig  "The End" ja, ok -  ihvertfall nesten bestandig da!




"She had a combination of rare beauty, freshness, vitality and  ability that is uncommon as a century plant  in bloom" Så vakkert sagt om skuespillerinnen  Ingrid Bergman og det stemmer helt med Ingrid Bergmann -rosene, ikke sant?



The  greatest  love..




Ta en titt på slutten av filmen Casablanca
 du også..
og lytt til musikken fra filmen som jeg har tatt fram 
til deg!

Du kommer garantert til å befinne deg i
 det romantiske hjørnet
ei stund!

Og se nærmere på
 Ingrid Bergman 
hvis du skal ha ei nydelig stor
 stilkrose..
for den er blendende
 vakker!

Og skulle du også få øye på
 Humphrey Bogart
 rundt hushjørnet ditt...så..ja, da..
nei, nå lover jeg
 å gi meg!

Ønsker deg alt godt til du kikker innom meg igjen!

Vi sees!

Kommentarer

  1. Ingen har så vakre og flotte roser som du;) Nyyydelige!

    SvarSlett
  2. Rosene er nyydelige og flott innlegg. Jeg har alltid sagt at: hadde jeg vært filmstjerne så hadde jeg privat vært like sky som Greta Garbo. Ja, og kanskje kommer Cary Grant rundt hushjørnet. Fortsatt fin aften.

    SvarSlett
  3. Nå traff du meg i hjertet med både roser og Ingrid Bergman!!
    Elsker Ingrid Bergman og har alltid hatt en crush i Humphrey Bogart...;)
    Hver gang jeg setter på Casablanca så rømmer min mann, tror han blir litt sjalu på meg og Humphrey...hihi;)
    "Play it Sam! As time goes by" er bare helt fantastisk, så og si hver dag så spiller jeg den sangen, nydelig og bare så romantisk!
    Er bare litt! misunnelig på Bergman altså;)
    Er så kjekt at du stikker innom meg og bloggen min, blir såååå glad;)
    Og du vet, he's looking at you kid!
    Drømme drømme...;)

    SvarSlett
  4. GOD MORGEN SKJØNNE DEG :))
    SÅ VAKKERT DU HAR DET !
    NYDELIGE ROSER IKKJE RART DU DRØMMER DEG VEKK;))
    ØNSKER DEG EN FIN DAG !
    KLE FRA ELI:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg