Fem om dagen..



I
dag så var det
ganske herlig å ta en titt ned i
løkskuffa
mi!

Har du tenkt over at løk har så utrolig flotte farger?

Jeg ble faktisk litt betatt!




For
i dag så er det jo
torsdag..

det
betyr rydding
 og vasking av kjøleskapet
mitt




og
påfyll med nydelige
grønnsaker fra Idunns Epler!
Hvitløken er så fersk som den bare kan bli..
og den ferske hvitløken? Den er jo så mild at det går virkelig an å være temmelig
raus med den oppi 
grytene!

Det
 må bli noe hvitløk-godsaker
til helgen..jeg skal ihvertfall finne på noe godt å bruke
den til!




Denne
hvitløken
har ligget ei stund
og har begynt å spire -
så den er helt  klar for å stikkes ned i
jorden!




Det
er ikke så 
rart at jeg elsker
 torsdager..




det
skaper en spesiell
energi når alle disse fargene lyser opp på
 kjøkkenet - og det er slett ikke vanskelig å spise minst fem om
dagen!




Fem om dagen?




Tja..
det er ganske viktig hva vi spiser -
det er jo nydelig føde for 
sjelen!

Men -
det er minst
 like viktig hva vi tenker 
ja, hva vi forteller oss selv i løpet av en 
dag! Det er en del seriøs forskning på at allerede i det øyeblikket vi våkner om morgenen,
så kan vi raskt være i gang med et negativt tankemønster hvis vi ikke er oppmerksomme på det
og er bevisst på å søke inn i
et positivt spor!

Så fem gode, positive ting om dagen?

Det
 kan
være

 at

du er vakker
du er dyrebar, verdifull og uerstattelig
du er kjærlighet
du er verd å elske
du er helt perfekt slik som du er skapt



og
fordi du er
verdifull så behøver fineste du
 minst fem gode frukter og grønnsaker om 
dagen!

Blandet sammen til en frisk og nydelig salat kanskje?
Med et dryss - av positive næringsrike tanker til deg selv på toppen?
Som gir deg krefter, energi og tro på deg selv?

Det skulle bare mangle!

For
jeg synes
ihvertfall at bare det aller, aller beste
 er godt nok!

 For
deg!


Takk for titten innom bloggen i kveld!

Det er så rart å tenke på at det allerede er vårjevndøgn i dag -
 lengre og lysere dager i vente!

Hvis du har lyst til å lese fra tidligere om vårjevndøgn, så finner du det her.


Kommentarer

  1. Fine bilder, gode farger og kloke ord som jeg tar med meg inn i en ny fin dag :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg