Gjenbruk på kjøkkenet..


facebook





Av og til
så lager jeg frukt og grønnsakjuice
om morgenen..




og
da er det denne fargerike
massen som ligger igjen nede i
juicemaskinen!

Jeg
har spurt andre rundt
meg om noen har en god ide om hva jeg kan bruke
denne frukt - og grønnsakmassen
til?

En
ide var å putte det i
brøddeigen!

Da
tenkte jeg at
det kanskje var like bra å forsøke 
rundstykker!

Det
eneste var at akkurat
denne morgenen var massen litt rød
 på grunn av rødbetene - så det satte jo en litt sterk farge på
deigen!




Jeg
har ingen oppskrift..
for alt ble bare litt sånn en slump av ditt - og en neve av datt..
men smaken?

Den ble god!

Rundstykkene
ble saftige, og smakte så absolutt ikke
grønnsaker!

De smakte bare litt friskt og syrlig kanskje? 



Grandma's Kitchen Baking Quote Wood Sign Plaque - Home Wall Decor - Gift for Her  www.NeatandNiceMerchandise.com
Neste gang
så blir de ikke fullt så grove tror jeg..
og uten den rosa rødbetefargen! Det går an å planlegge litt når jeg vet at jeg vil
bruke dette til baking - appelsiner f eks tror jeg blir friskt i en gjærdeig!
Det blir nok bare å prøve seg litt
fram!

Hvis du skal
 forsøke dette så husk å vaske alt
 sammen godt - og skrell bort det du absolutt ikke vil ha i
 deigen.




Fortsatt
så er det selvfølgelig Trulte
 som nyter godt av alt det gode som ligger igjen etter 
morgenjuicen! Som oftest så vil nok dette bli
Trulte-mat!

Men snart
så skal jeg prøve meg på rundstykker igjen - 
det er igrunn bare fantasien som begrenser hva som kan lages på kjøkkenet!
Har du noen ideer? Om noe annet jeg kan bruke dette til ?
Så tar jeg gjerne
imot!






Sharpee on canvas cooking quote By Thomas Keller  let's get crafty!

Kommentarer

Populære innlegg