Hverdagsnytelser..


En av de små hemmelighetene for å få kjenne på en liten lykkefølelse i den helt alminnelige hverdagen kan være å stadig være på utkikk etter det uvanlige - i det helt alminnelige!

Vi kan jo se helt vanlige og dagligdagse ting rundt oss hele tiden! Men noen ganger? Da ser vi de alminnelige hverdagstingene med helt nye "annerledes-øyne" - ja, spesielt på slike dager når vi greier å fokusere mer på å være tilstede i nuet - det er da vi kan se det spesielle..med tingene rundt oss, det livet vi lever og menneskene som vi er så heldige å ha i livet vårt.




Alminnelige hverdagsting sett gjennom "annerledes-øynene" mine i dag..og fokus?

Fokus i dag er små hverdagsnytelser..




Favoritten KORRES på badehylla - gjør meg kjempeglad om morgenen!  En "velvære-hverdagsnytelse" de luxe!



Duften av lavendel..det er den spesielle duften av hverdagslykke..av nyvasket gulv og av et nytt såpestykke på badet - av sommerblomster i krukker.. når du kjenner den svake lavendelduften i forbifarten en varm sommerkveld etter at solen har gått ned..lavendellykke!

En hverdagsnytelse kan være ei skål med lavendel!  Til å lukte på og nyte synet av - på bordet!





Små hverdagsnytelser i veikanten..ser du dem?






Om våren er det en aldri så liten nytelse å sette små gule hestehov som smiler gule smil i veikanten i små glass - å ha fokus på noe så vanlig og kanskje kjedelig - er det tullete og rart?

Å plutselig se på hestehoven med "annerledes-øynene"?




Gule søte hverdagsnytelser i små glass - sett gjennom "annerledes-øynene"!

Med fokus på øyeblikket her og nå så er det hjertet som "ser" det spesielle - i noe så vanlig som en hestehov..tror du ikke?



MED NYE ØYNE

i går
så jeg deg
med nye øyne
blikket ditt
smilet
omsorgen
ordene
jeg ble redd
for
å miste
en bit
av alt du er
jeg så hele deg
når jeg så deg
med nye øyne

Fra " boken Pusterom i ord og bilder"

Kommentarer

Populære innlegg