Hverdagsdrømmer..



Innimellom
så kan vi drømme om å gjøre
nye ting!

Kanskje vi drømmer om en helt ny hobby?

Noen
 drømmer om å 
gå på et spennende kurs og
få bedre tid til egne aktiviteter, ja -
kanskje få tid til å begynne 
å trene?

Det kan være så mye vi drømmer om!

Men
akkurat i det vi 
tenker drømmetankene så kommer frustrasjonen og 
resignasjonen sigende over
 oss..

fordi 
vi plutselig
 husker på hverdagens krav..
"for mye å gjøre-tanken" surrer allerede oppe i hodet -
og det er lett å tenke at noe nytt blir rett og slett for krevende og
altfor mye å ta hensyn til!

Kjenner du deg igjen?

Dagene
 er jo gjerne fylt til
randen av forskjellige aktiviteter og forpliktelser..
og så skulle forsøke å endre på
 noe?

Det er ikke lett!

For vi har jo en komfortsone også som vi trives i, ikke sant?

Men på sikt?

I et tidsperspektiv - kan det likevel være bra for oss å gjøre en liten forandring?

Rydde plass til en betydningsfull hverdagsdrøm?




Ofte trenger vi drømmer!

For å bryte
 en barriere slik at vi setter oss mål - 
blir motiverte og kanskje vekker liv i en 
hverdagsdrøm?




I
dag fant jeg igjen
ei bok av Willi Railo som heter " Best når det gjelder" -
og mimret litt til bake til 1980-tallet da jeg leste idrettspsykologi -
og jeg var så fasinert av Railo!

 Han
skrev noen 
spesielle ord som jeg aldri 
glemmer!


" Jeg må ingenting, jeg bør ingenting, jeg skal ingenting.
Må, bør og skal angår ikke meg. Jeg ser ordene må, bør og skal 
og jeg sprenger dem. Jeg gjør meg fri fra må, bør og skal.
Jeg kjenner meg fri - jeg vil, jeg tør og kan.
Jeg vil! Jeg tør! Jeg kan!





Med
disse ordene kan
kanskje dine og mine drømmer bli
spennende mål som gir glede, mestring, resultater og masse
energi?

Og kanskje alt det andre?

Det du vet..
disse burde-tingene som føles som
ei klam og stram hette på hodet - som vi skal, som vi skulle og burde gjort -
kanskje alt dette faller på plass sånn litt
 innimellom?

At den nye hobbyen - 
eller timene på trening eller noe annet gir en slags positiv smitteeffekt?

Når vi får nye mestringsopplevelser, mer energi og opplever gleden med noe nytt
som vi har drømt om og lenge ønsket
 å gjøre?

Jeg vil! Jeg tør! Jeg kan!

Jeg gir deg
 disse ordene på din
 vei -

og
 ønsker deg 
ei kjempefin ny 
våruke!

Vi sees!


Kommentarer

  1. Jeg hører gjerne på Etta James på en tirsdag også jeg.
    Herlig........jeg har flere CD'er med henne.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg