Det lille ekstra..



Jeg satt og kikket litt på
noen få, nye ingredienser som jeg har kjøpt på nyåret -
ser ikke denne risotto-blandingen deilig ut?

Det ser virkelig ut som at denne lekre posen er fylt med det lille ekstra!

Økologisk
og
superbra!

Ja, det står faktisk det på pakken!

Her kan du lese litt mer om hvordan vi skal gå fram med å lage den til -
det virker enkelt og spennende!




Jeg har kjøpt to nye oljer også i det nye året -
og jeg er litt spent på den ene - for det ser ut som den inneholder det lille ekstra 
 som skal gjøre pizzaen ekstra spicy!




Bak på rispakken 
så står det altså at denne risen er laget
av mennesker som tar ekstra godt vare på jorda og menneskene som jobber for dem -
litt ekstra kjærlighet - det likte jeg!

Men hva behøver vi egentlig for å ha en god hverdag og et godt harmonisk liv?

Behøver vi noe ekstra?

Nå tenker jeg ikke på kjærlighet og trygghet og alle de primære behovene, for de er så klart 
alltid grunnlaget for at vi kan ha det godt.

Jeg tenker mer på andre ting som vi behøver - det lille ekstra som beriker oss!

Er mat viktig?


Quotes Collection: Something To Believe In


Jeg tror at vi behøver riktig drivstoff som passer for oss.

Akkurat som en motor fungerer best på det riktig tilpassede drivstoffet, 
så er det akkurat slik med oss også. 

Vi kan følge retningslinjer, ok -
men vi må aldri glemme at vi er spesielle, og det er ikke sikkert at
 vi tåler akkurat samme mat som alle andre.

Det kan hende at akkurat vi behøver det lille ekstra!

Audun Mysja skriver i sin bok "Mer enn mat" om
hvor viktig ro er omkring måltidene  for å nyttegjøre seg maten og
 føle at vi har det ekstra  godt. 




Nye
kjøkkengleder..

litt
gøy med noe 
ekstra!




Ellers å tror jeg
 at vi behøver å bli stimulert
gjennom gode samtalepartnere, noe vi leser eller hører - 
gjerne ekstra gode ting som beriker oss!




Vi behøver fred og ro til å tenke..


Ego says: "Once everything falls into place, I will find peace." Spirit says: "Find peace and everything will fall into place."


og




ha oppgaver som beriker oss litt ekstra -



og



noe
som virkelig
stimulerer sinnet vårt kan jo være å lese
ei god bok!




Akkurat denne boken inneholder det lille ekstra..




behøver vi
 noe som beveger og aktiviserer kroppen -
en tur på trening, ut i naturen og frisk luft som får hjertet til å slå og pumpe ut litt ekstra
lykkehormoner og gjøre cellene våre ekstra 
lykkelige!




Her ligger yogamatten min klar på sengen til kveldens yogatime!

Hva behøver du for å ha en god hverdag og et harmonisk liv?




Ut på tur kan være
meditasjon for kroppen og sjelen..



eller




den
ekstra gode 
følelsen -

å
bare sitte
og titte inn i en glødende
ovn?


Giving hands and hearts always heal ... "Giving is Healing"  and that will never change. Go ahead, try it .. it's a good thing!



Du kommer kanskje
 på flere ting vi behøver for å ha et godt harmonisk liv -
for å føle det lille ekstra!




Everyday positive and optimism quotes. Please share if you like it. www.pinterest.com/semangatplus


Kjærlig hilsen Else Britt


Kommentarer

Populære innlegg