Lykkelige øyeblikk..



Life is better this way.


Kjære bloggvenner!

Nå er det ei stund siden sist!

I et skriveprosjekt
 som jeg jobber med for tiden så lyder teksten
 for 28. januar slik som dette - kanskje det kan passe
 akkurat i dag?


 LYKKELIGE ØYEBLIKK

De kommer bare så plutselig!
 Disse magiske øyeblikkene. Akkurat som en sommerfugl som dukker opp i vinterskogen blir disse gode øyeblikkene værende hos oss ei kort stund. Så forsvinner de igjen akkurat som sommerfuglen - like fort som de kom.

Når jeg opplever noe som jeg tror helt sikkert må gi meg den store lykkefølelsen, så føler jeg noen ganger ingenting. Ja, jeg blir nesten skuffet! Men når jeg minst venter det, så kan jeg bli overfalt av en helt plutselig lykkefølelse uten forvarsel. Er det noen ganger slik med deg også?

Så lykkelige øyeblikk!
Over så små ting eller noe helt spesielt. Kanskje aller mest når vi går omkring og føler oss lykkelige uten noen spesiell årsak! Kanskje på grunn av et blikk, et smil, duften av grønnsåpe, en snute mot kinnet eller ei stund uten smerte. Så gode overraskende lykkelige øyeblikk.

Det er vidunderlig når de dukker opp. Disse gode øyeblikkene. Du og jeg kan kjenne på den sitrende lille gleden inni oss. Takk for alle lykkelige små øyeblikk! 





Her ser du noen glimt fra mine øyeblikk i dag!




Jeg hadde helt
glemt lavendelen som jeg tørket i fjor.
Den skulle jo blandes godt inn i Trulte-høyet og glede henne denne vinteren!
Men hun virket likevel ganske overlykkelig over å få alt sammen i dag -
sammen med et gammelt julenek så ble det Trulte sitt
 lykkelige øyeblikk! 






Fuglefrø
på bakken skaper også noen lykkelige
øyeblikk..




En titt borti
skogkanten forteller meg om
en tid som skal komme med så fargerike lykkelige
øyeblikk!

Det skjer snart!




Kjærlig hilsen Else Britt




Little Matters - the days go bywith so many littlethings that dontseem to matteruntil theyre no longer there& suddenly, theyre all that evermattered  -from StoryPeople by Brian Andreas






Kommentarer

  1. Ja, det såg ut som mange lukkeleg augeblikk! Eg kjenner meg att i det du skriv om når lukka dukkar opp - som regel er det utan varsel og av små bagatellar. Enkelte dagar er ein så travel at ein ikkje har tid til å stoppe opp, og dermed trur eg at mange slike små augeblikk går usette forbi. Og det er synd!

    Ynskjer deg ei god veke, med mykje lukke!

    SvarSlett
  2. Ja, helt enig,det er som regel de små bagatellene som dukker opp sånn uten videre som gjerne gir den største lykkefølelsen! På travle dager er vi så opptatt av å rekke alt mulig at det tar all oppmerksomheten vår og vi flytter fokus et annet sted - vi ligger gjerne litt foran istedenfor at vi greier å være tilstede i det som skjer i øyeblikket. Fortsatt god uke til deg også! :)

    SvarSlett
  3. Så herlige øyeblikk og hverdagsgleder.
    Min glede hver dag, er den første kaffen på morrakvisten, mmmmmm.....
    Litt radio i bakgrunnen, og pus liggende på den ene siden. Søte øyeblikk.
    I dag skal jeg jobbe sammen med favorittkollegaen. Det MÅ bare bli en herlig dag.
    Og så er det starten på helg. Jobbhelg for min del.
    God helg.

    SvarSlett
  4. Så koselig å høre om dine hverdagsgleder også! :) Ønsker deg ei riktig god helg! :)

    SvarSlett
  5. Fint å lese innlegget ditt.
    Det er så sant, glimta av lukke kjem ofte heilt uventa.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  6. Her var det mange som koser seg med små og store hverdags gleder, så herlig innlegg .
    God helg til deg.

    SvarSlett
  7. Å ja, små lykkelige øyeblikk, det er jo selve livet! Koselig innlegg hos deg, viktig å bli minnet på dette.Ønsker deg en herlig helg, og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg