Kjøkken-nytt..


Noen ganger får jeg lyst til
 å prøve meg på engelske eller amerikanske oppskrifter, 
men da har jeg virkelig savnet et målebeger som angir cup-mål for tørrvarer -
raskt og enkelt!




Dette målebegeret fant jeg på Claes Olsson, Amfi MOA





Det er faktisk forskjell
 på USA cup som er 2,36 dl og UK cup som er 2,5 dl - selv om forskjellen ikke er så stor
så kan det være greit å vite! 


I oppskriftene står det også ofte f eks 1 stick smør.

Det er slike ting som jeg blir litt forvirret av!


1 stick smør = 113 gram = 8 ss = 1/2 cup = 1/4 pound = 4 oz


450 fahrenheit = 230 grader
400 fahrenheit = 200 grader
360 fahrenheit = 180 grader
340 fahrenheit = 170 grader


Litt småplukk 
som det er greit å huske på
for oss som av og til snuser på engelske og
 amerikanske oppskrifter!







cooking



Kommentarer

Populære innlegg