Fargeklatter....



Det
er nydelige dager for tiden!
Med så frisk og klar høstluft - sjøen glitrer og det
er høy flo! Tang, og alt mulig rart - det kommer flytende med høyvannet -
og om morgenen ligger det fjøler og skrot som små, merkelige
forundringspakker og venter på meg i
sjøkanten!
  
Det
er

 bare 
høsten som holder på
med sitt..

og

den
vakre
fullmånen

som
regjerer
 med den magiske tiltrekningskraften
sin!






Bak
Trulte-huset
er det et lite snev av
sommer..

det
er faktisk nå  i
september at pelargonianene har vært aller
finest, så disse får lov til å
stå enda ei stund
framover!






Men
ellers så har
 jeg begynt å leke meg litt
 med

høstfargene!






Høstlyngen
er nydelig rosa - og 
ganske så morsom å leke seg
med!









Høsten
er også kommet 


Trulte-gjerdet..






disse
pottene fant jeg på
Plantasjen - de var hulet innover på baksiden, og
var som skapt for å festes på
stolper!






Trulte
pilte fram og tilbake -
hun ønsket nok heller at det var mat jeg holdt på
med utenfor gjerdet!






Fargeklatter


Trulte-gjerdet..









Det
var kjempekoselig
å komme ut på morgenkvisten og se
på lyngen - på de søte fargeklattene som bare stod der og lyste mot meg i
morgensola!







Men
betyr det 
noe?

I

 den
 store
sammenhengen?

Med 
fargeklatter på Trulte-gjerdet? 
Kanskje lyngen bare råtner i alt regnet?
 Kanskje de rosa fargeklattene blåser ned - og fyker rundt i hagen i viltre vindkast - når
 høststormene snart
 kommer?

For
jeg vet jo at de
kommer!






Men
jeg har bestemt meg
for å velge
 farger!

Jeg
vil velge gode
farger -

 som 
er livgivende og oppbyggende 
der jeg har muligheten til å gi livet mitt en ekstra
 glød!

 Jeg
vil velge bort
 det som begrenser..som gjør dagen grå!
Jeg vil heller forsyne meg fra det store fargerike
 fatet som livet byr 


 med 
fargeklattene!






Fargeklatter!


Og
noen fargeklatter
henger

 i 
kasser..













Små
 lysglass..

(Plantasjen)

















Mens
mange av blomstrene i hagen
nå forbereder seg på vintersøvnen  - ja, noen har faktisk begynt å legge seg fint ned i blomstersengen sin..da er det jammen herlig å kunne kikke lykkelig bort
 på

fargeklattene!








ønsker jeg alt
godt til deg her fra høsthagen
min!






Husk å se rundt deg i høst!

 På alle fargeklattene!

NYT HØSTEN DIN!

Vi sees!

Kommentarer

  1. ÅÅ SÅ MASSE FINE INNLEGG
    DU ER VIRKELIG EN FARGEKLATT
    HER I BLOGGLANDIA
    NYT FREDAGEN
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  2. Du har så mykje fint som veks og gror rundt deg.
    Du har stor sans for det estetiske.
    Nydelege bilde og herlege ord.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Visst må vi se på og nyte fargeklattene,enten de vi har kjøpt eller de vi finner i naturen.Det må nå være fantastisk å se lyngen lyse mot deg fra gjerdet til Trulte....så får det vare så lenge det varer.Lyngen står seg uansett godt.Jammen er Trulte heldig som har så skjønt tilholdssted med pyntet gjerde og en skjønn port med hjerte på :)
    Ikke vanskelig å se at "noen" er flinke med å lage det fint rundt seg og har nese for detaljer ;)
    Men det er så herlig å lese hvordan du setter pris på naturen også,synes somdegdet er såviktig å få med seg alt det vakre og nytedet!Fantastiske dager har det vært,alt blir jo vakkert...neste uke blir det visst kraftig storm og jeg gleder meg faktisk,synes det er forfriskende og deilig :)men i helgen håper jeg vi får det like fint som det har vært :)
    God helg,og takk for fiiiine kommentarer!!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg