tirsdag 24. september 2013

Franske fornemmelser..


Jeg
kjenner på de gode
fornemmelsene med det samme
 jeg kikker inn
 porten!

Masse
blomster og krukker -
 farger, en koselig gløtt på døra og så sjarmerende ting ønsker
 velkommen
 inn!




Her
oser det
av

kreativitet!




Her
er det et
innbydende inngangsparti
 med roser i krukker, puter, benker, duse farger og bøttevis
av sjarm!

 Og
så absolutt franske
fornemmelser!




" Hver lille
 kreative ide og vissheten
om at du oppnår utsyn og innsyn til noe
 meningsfullt, er åpninger 
mot glede. "


Haldor Skard






Jeg
har fått lov til
å fotografere i min søsters leilighet!
 De harmoniske fargene og den gode atmosfæren gir
den avslappende deilige følelsen - leiligheten har sin egen helt personlige avslappende stil med et kreativt utrykk - men likevel med et litt "fransk"preg 
kanskje?





" Dine egne tankemønstre
kan hindre deg i å nå fram til nye ideer og 
orginale løsninger.

 Bestemte forutintatte
 holdninger virker som stoppere i en kreativ prosess. 
Å søke kontroll i enhver sammenheng går ut 
over frihetsfølelsen og 
kreativiteten."


Haldor Skard






" Det
 kreative
 finner du i 
alle mennesker som er
 åpne og forberedt på 
overraskelser."

Haldor Skard







Egne 
bilder skapt i nydelige farger
dekorerer veggene - bildene er laget av forskjellige tøystoffer som er satt sammen på
en helt personlig måte, og sydd for hånd med bitte, bitte små sting - helt enkelt forklart blir dette litt som "å male med stoff" - en egen utrykksform som krever fargesans, 
nøyaktighet og masse
kreativitet!




" Graden av kreativitet
 bestemmer du ut fra orginalitet. Kreative ideer
 er nyskapende, overraskende og noen ganger preget av
 sunn galskap."

Haldor Skard





















" En følelse av dårlig tid
 virker som regel hemmende på kreativiteten. 
Med god tid til rådighet øker din følelse av å være i en meningsfull og gledelig kreativ prosess. 

Du opplever da
større muligheter her og nå. Din nysgjerrighet, dine fantasier, dagdrømmer og spenstige spekulasjoner kan få utfolde seg i en vid åpen kreativ prosess."



Haldor Skard










Hylle

med

kjære
skatter..





og

et
kreativt
 utrykk

 for
høsten..




Bøker
for hvile,  ideer og masse
inspirasjon!









" Ideene dukker opp 
når jeg slutter å tenke bevisst på å finne
 en løsning.

Det hender jeg våkner
 midt på natten og har en smart løsning,
 som jeg skriver ned med en gang.

 Det er fint 
at en kan være i en optimistisk 
kreativ prosess på det 
 ikke-bevisste plan. "


Halldor Skard.






Fine
franske

fornemmelser..



hjerteglede..




en
uventet detalj
lampefoten..




og
blomsterglede!





Spre
litt kjærlighet i
dag!







Og
noen ganger? 

Da
får kreativiteten
utløp gjennom å skynde seg hjem å male en gammel stol
i yndlingsfargen
rød!









Ble du også litt glad?
Kjente du at du også fikk inspirasjon - til et eller annet?
Fikk du noen ideer?

Jeg
håper ihvertfall 
at du fikk noen gode..
og kanskje litt franske
 fornemmelser!


Takk
 for ei koselig
 stund i går kveld!
For deilig te og brødskiver med yndlingsosten min Blue Castello - 
for tøys og masse latter! 

Det
 er faktisk 
mulig å le seg skakk 
av en veltet vase.. søling og masse vann utover gulvet!
Takk for at du fikset kjolen min - og at du sprer så masse glede!
Takk for at du er i livet mitt, kjære snille
 søstra mi!






I
dag kan du
 og jeg gjøre små ting i livet vårt- 
som påvirker andre sitt liv - med så masse
kjærlighet!

Tirsdagen er din!

 Gleder meg til vi sees igjen!


4 kommentarer:

  1. FOR EIN HERLIG HEIM DIN SØSTER OGSÅ HAR
    SØSTRER ER GULL VERT
    NYT DAGEN
    SØTE ELSE BRITT
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  2. Ein fin hyllest til ei kjær søster,
    som er like kreativ som du.
    Nydelege bilder og fine tekster !

    Fin dag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Fine bilder fra din søsters hus :-)

    SvarSlett