Søndags-sysler..



God søndag kveld!


Her
 i kjøkkenkroken min
holder jeg på med litt søndags-sysler!
Du skjønner at jeg liker ikke så godt å starte mandagen med helt tomme bokser..
når kornblanding-glasset er helt gjennomsiktig..og det nesten ikke er brød
 igjen! Det blir liksom en altfor dårlig start på
uken!

Jeg
 liker aller best å være
 forberedt i matveien til ei helt ny herlig
septemberuke!






Her
var det altså helt tomt for
kornblanding i dag - og nesten ikke
brød igjen heller!

Men
det går jo
 kjemperaskt å lage det - 
vips! Det tar jammen ikke så mange minuttene før den
etterlengtede, gode duften fyller hele
rommet!


En
deilig start på den nye 
uken!






Ellers
så har det vært
 flere

søndags-sysler!






 Så
sterke
armer har løftet hele
landgangen opp på land, slik at den får hvile seg
og slippe å sloss med bølgene og vinden -
 når høststormene kommer
susende for
fullt! 







Gule-båten
fant plassen sin i dag, 
og ligger så fint og trygt godt knyttet fast i
bjørketreet -

 joda!
Alt stemmer heldigvis!
For det er akkurat slik den bruker å 
ligge

helt
 til de milde vårvindene
 igjen stryker den så forsiktig  over
 båtryggen..

det
er når vårsola plutselig
varmer i fjeset at vi bruker å kikke på hverandre - smile litt..og
si at er det vel på
 tide?

Å 
sette ut igjen
gule-båten?




" Alt har sin faste tid. Alt som skjer under
himmelen har sin tid:
En tid til å føde, en tid til å dø.
en tid til å plante, en til å rykke opp
en tid til å rive, en tid til å bygge opp"

Salomos ordspråk







Tid
for å hvile
seg..

og
slik er det også med
blomsterkrukkene!

 I
 dag ble
 krukkene båret inntil
husveggen - for å få hvile seg.. og for at 
knollene skal få muligheten til tørke opp
litt!







Tørketid

og

tid

for
hvile..







langs
husveggen min ble det
plutselig så fargerikt..så viltert..og litt rotete! Jeg fant ut at jeg vil
 kalle det for rotete
vakkert!






Denne
septembersøndagen ble
dagen for å rydde sammen..flytte inn..sette på plass og
legge i ly!

Høsten
går sin gang - slik føler
jeg det også på en måte at selv om jeg er masse
 utendørs uansett
 vær,

så 
flytter jeg meg
 oftere inn - jeg holder meg mer i ly for ruskeværet - 
og jeg nyter varmen og roen - gleder meg til
innekosen!

Høsten! 
Når jeg pakker sammen
ja, "rykker opp" hele sommeren og rydder  bort sommertingene - 
så gjør det noe med meg selv innvendig - hele prosessen påvirker meg
slik at når skaugum-begoniaknollene bæres ned i kjelleren - godt beskyttet i isopor
mot frosten - ja, da er det meste gjort!  Det er så ubeskrivelig deilig, det er noe helt spesielt -
for da er jeg nemlig
klar!

Helt
beredt til -
jeg "bygger opp"!
Jeg har forberedt meg til
 ei ny, mørkere - men likevel god
årstid!

 Fordi 
det er ei tid for 
alt..og akkurat er det tiden for
høsten som
 gjelder.






begynte jeg med noe spennende
på lørdag! Men det kommer til å ta noen dager før jeg kan vise deg
resultatet!

Dette
bildet er
 fra

fredag..






Og
dette er
 fra

 søndag..











Dette
er også en prosess..
det går sin gang..det følger en slags rytme..og det tar sin
tid..

nesten
slik som når du og jeg
forbereder oss gradvis til ei ny
årstid?

Du
har kanskje
 allerede gjettet på hva jeg har satt i gang
med?

Jeg
er så spent!
 Uansett hvordan resultatet blir,
så lover jeg å vise deg mer og fortelle deg om hele prosessen i neste
uke!






Hvordan
tenker du at høsten din skal
bli?

Hvordan vil du bruke din tid i høst?

Høsten
kan bli en fantastisk tid!
Den kan bli en fin kvalitetstid med fokus på kjærlighet, venner og
familie!


Ønsker deg ei fin ny uke til vi sees!



descriptio...


Kommentarer

  1. Du er koma langt i førebuingane til haust og vinter. Og mykje har du fått gjort. Brødbakst er herleg, men her i huset har den aldrande kjøkenmaskina stoppa for godt, og medan eg ser meg rundt etter ny er det mannen min som knødar brøddeiga. Ikkje dårleg alternativ forresten ;)

    Nyt dagane med haust i lufta !
    Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Ja, det er ei tid for alt...Så spennende det ser ut med de kornene som spirer, jeg har ikke gjettet hva du holder på med og følger spent med! :-)
    Ønsker deg ei fin ny uke! :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg