Høgt & vilt..

 
Høgt & vilt? 
 
 
 
 


Ja,
 det går jo ofte
 både litt i full fart og høgt - og ganske så vilt for seg
 her i kjøkkenkroken
 av og til!

Men
akkurat i dag så gjelder det
et utrolig godt krydder som jeg nylig har oppdaget -
og da må jeg selvfølgelig vise det til
deg!

 

 

Høgt & Vilt!

Jeg
hadde aldri hørt om det før -
men var tom for pizzakrydder og kjøpte en pose hos Idunns Epler
her en dag.





Det
luktet utrolig godt nesten gjennom posen..
og pizzakrydderet inneholder en blanding av gresk og norsk oregano, sar, løpstikke og
 selleripersille -  altså en litt annerledes blanding enn jeg har vært vant til  før i
pizzakrydder!
 
 
 
 
 
 
i går lagde jeg pizza til lunsj -
uten noen spesiell oppskrift - det var en vanlig pizzabunn med litt grovt i.
Så smurte jeg på tomatpure og litt chilisaus fra flaske. La oppå hakket paprika, små tomater,  spinat fra fryseren, rød løk, revet ost og salt og pepper. Men det var oppå den revne osten at jeg strødde rikelig med pizzakrydder fra Høgt &Vilt før jeg så spent satte pizzaen
i ovnen!
 
 
 
 
 
Det
ble ganske
 mye
mmm..
 
og
 
nammm..
 
 
 
 
og
 
utrykk
som
 
i
alle dager!
 
Tror
dette er den aller beste
pizzaen du har
 laget!
 
Og
der satt jeg -
litt kry- og prøvde å tenke tilbake på hva
det var jeg egentlig
gjorde?
 
Jeg
slo jo egentlig bare
denne pizzaen fort sammen - i  et forrykende
høgt&vilt
tempo!
 
I
full fart!
Og - ikke noe spesielt oppi den heller..
utenom det
nye
 
 krydderet!
 
 
 
 
 
 
Høgt&Vilt!
 
Mitt nye favorittkrydder til pizza!
 
Hvis du har
 krydder i hagen, så kan det være
 et tips å tørke selv - og så blande akkurat disse sortene i lag - som krydder
 til tomatretter!
 
 
Mer om Høgt&Vilt finner du her.
 
 
 
 
 
Ellers
så merket jeg litt
mer til januarlyset nå i helgen!
 
Det lysner litt for hver dag nå - det er så godt!
 
Svanene
 
 har
også vært på
 besøk -
 
de
duver ute på sjøen..
og når de hviler så ser de ut som store hvite
marengstopper i sjøkanten..de skjønneste
 marengstoppene jeg vet
om!
 
Ønsker deg ei fin-fin ny uke til du titter innom igjen!
 
 
 


Kommentarer

Populære innlegg