Kjøkken-nytt..


 
 For
ei stund siden
så reiste mine gamle og velbrukte
pastatallerkener avgårde på
loppemarked!
 
 
 
 
 



begynte jeg å
samle på disse enkle, fine og solide pastafatene fra
Riviera Maison!

Og - 
jeg har laget pasta flere ganger
i det nye året..

tror
kanskje det
 er fordi jeg har så lyst til å
bruke de nye
 fatene!
 
 Men så er pasta med hjemmelaget tomatsaus også noe av det aller beste jeg vet!

 
 
 
 
 Dette er to skåler som er større - disse bruker jeg som serveringsfat.
 
 
 
 
Duken er egentlig en stor kjøkkenhåndduk som jeg kjøpte i Venezia.
 
 
 
 
29 Delicious Whole Wheat Pasta Dishes
 
 
 
 
 
 
What a Great Idea
 
 
 Italien food
13 Food Quotes Worth Tweeting Slideshow | Slideshow | The Daily Meal
 
 
 
Angel Hair Pasta In Garlic Sauce Recipe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Thank you for the food before us and the friends and family beside us primitive wood sign. $22.00, via Etsy.
 
 
Oppskrift på Brownies finner du her.
 
Oppskrift på pastasaus?
Det er bare ei "sånn cirka oppskrift" - basisen er hermetiske tomater, hvitløk, løk, ingefær, urter, spinat og forskjellig krydder.
 
Eller bare pasta? Det finner du her.
 
Hvis du vil kose deg
og bare sitte å titte på mat, oppskrifter og forskjellig matinspirasjon, så kan du lese her om forskjellig - 105 innlegg om mat - det meste omhandler mat og matglede.
 
 
 
 
 
Håper
du ble litt inspirert!
 
Til å dekke et bord?
 
Lage mat?
 
Eller - kanskje?
 
Kanskje du ble inspirert til noe absolutt helt annet?
 
Til å skape noe nytt?
 
Eller at du bare slappet av?
 
Uansett! Det er bare så kjempekoselig at du titter innom og deler hverdagsgledene!
 
Jeg gikk her og tenkte litt på dette i dag - tenkte på hverdagsgledene.
 
For jeg tenker
 ofte på den lille hverdagslykken..
at lykken?
 
Den virker så liten når vi har den - når vi holder den i hendene våre..
men plutselig?
 
Plutselig så kan lykken være borte -
 og vi har den ikke lenger! Da kjenner vi med hele oss hvor stor, viktig og veldig dyrebar den bitte lille hverdagslykken er.
 
 
 
 
 
Alt godt! 
 
Så ønsker jeg deg en fin dag -
der du i dag fyller den unike rollen som akkurat du har i verden -  for du
er uunnværlig, viktig og betydningsfull i kraft av å være akkurat deg!
 
Er ikke det fabelaktig
 å tenke på?
 
 
 
 
 
 
Kjærlig
hilsen
 
Else Britt
 
 
 


Kommentarer

  1. Nå fikk ihvertfall jeg lyst på pasta! Nydelige og stemningsfulle bilder, takk for titten!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg