Vintervåren..

 
 
 
Ute
i hagen min
har vintervåren gått omkring ganske lenge nå!
 
Den merkelige vintervåren har ordnet alt slik at jeg har sluppet å måke snø!
 
Jeg har nesten ikke
 brukt de varmeste vinterklærne mine heller - og det har ikke vært hundepelser med snøballer som setter seg fast eller isfrosset vann i drikkeflasker eller fat som står ute hos dyra!
 
Jeg må jo si at jeg synes det har vært deilig, men likevel så rart!
 
 Vintervåren har vært
 så underlig rar og fått meg til å gjøre så merkelige ting som jeg
ikke bruker å gjøre på denne tiden av
året!
 
 
Jeg
har nok
blitt litt forvirret
av
 
vintervåren!
 
 
For
når januar ikke
legger på det fine hvite vinterteppet
og naturen ikke ligger og sover så søtt i vintersøvnen sin
som jeg trodde den skulle gjøre - så er det liksom noe som ikke
stemmer!
  
 
 
 
 
i dag
fikk den merkelige
vintervåren meg til å henge ut hundehåndklær
til tørk i den friske
vintervårlufta..
 
ja,
 
den
fikk meg til
å tro på at det faktisk kunne være skikkelig
klesstørk! 
 
 
 
 
 Vintervåren
fristet meg også til
å lengte..ja, jeg begynte å kikke ivrig etter altfor tidlige
vintervårtegn!
 
 
 
Men
jeg fortalte jordbærplantene
at det er jo bare vintervår - at de måtte legge seg  fint ned å sove søtt..
enda ei god stund
til!
 
 
 
 
 
 
Vintervåren
tittet også med et ertende
lysegrønt blikk bort på meg fra krukkene langs
murveggen..
 
og
ganske
vintervår-forvirret
 så måtte jo jeg  se litt ordentlig etter -
var det virkelig mulig at
urtene hadde det så
fint?
 
I
januar?
 
 
 
 
Her
er pizzakrydder
og masse deilig grønt å finne til tomatsausen ute -
i milde januar!
 
 
 
 
 
Men
hjertene?
 
Hjertene
mine glemte jeg å ta inn i høst!
 
For blomsterhjertene?
 
 De
henger jeg alltid
 opp på utearbeidsplassen min om våren!
Når jorda er passe varm.. og det blåser en mild vårvind og jeg ikke lenger
tviler på at det virkelig er
vår!
 
jeg skyndte
 meg å ta ned hjertene -
det stemte liksom
ikke!
 
Det
passet ikke med
 hjertene
 
og
vintervåren!
 
 
 
 
 
 
 Og -
 
mens
jeg steller litt ekstra
med rosmarinen som står og strutter ute i
vintervåren, så kommer noen snøfnugg dalende så fint ned fra himmelen!
De legger seg som et tynt, hvitt beskyttende teppe på
bakken..
 
og
som ei varm
og mjuk dyne rundt busker og trær!
Som når noen plutselig legger armen eller et varmt ullteppe omkring
skuldrene våre og varmer
oss!
 
Det
 har vært deilig
med
 
vintervåren!
 
Men
nå stemmer alt mye bedre,
ikke sant?
 
 
 
 
 
God fredag!
 
 
Kjærlig
hilsen
 
Else Britt
 
 
 
 
 
Quotes about Kindness - Simply Stacie
 


Kommentarer

  1. Sånn kan man la seg lure, ja. Her i nord er det ingenting som minner om vintervår, her er det beinkaldt med åtte minusgrader og vind. Vi fyrer og fyrer i peisen! Ha en fin helg. Klem fra fru Uteng.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg