En liten overraskelse..


BILL MAITLAND'S BOSS ORDERING HIM ON A CRUISE: " Eat some good French food. Drink some good booze and get drunk. Walk the decks and look at the stars. Pick up a lady or two and get laid.  Just forget about this office.  It won’t hurt to cut loose for once. You’ve been so dedicated to this office, to other people’s problems, for so long, you’ve turned into an old man. I think in your head, you’re 70. Just...have some fun. And let yourself be surprised.” http://www.amazon.com/dp/B008YPL9R6




En dag tidlig på våren så var jeg innom gartneriet for å kjøpe sommerblomster -
og da gikk jeg forbi noen grønnsakplanter også. Jeg lot meg friste av purreløk som stod
så fine flere sammen i ei potte - det var åtte tynne, spede purreløkplanter som jeg skyndte meg hjem og satte så forsiktig ned i jorden!

Trodde jeg!

Ja, for i begynnelsen så dette virkelig ut som purreløk - så jeg gjødslet og stelte så
fint med dem og gledet meg veldig til innhøstingen! Men etterhvert så begynte jeg virkelig å lure - og da det vokste ut små forundringspakker på sidene så begynte jeg å skjønne at dette var noe helt annet enn purreløk!




Frø i toppen..




og her ser du to forundringspakker!



Life with friends who actually encourage has been a great change!!! Love them!!!




Jeg kunne nesten ikke tro det..
men her ser du når jeg spent åpnet forundringspakkene
 for å lurekikke litt!




Søte små maiskolber titter frem fra gjemmestedet sitt - snakk om overraskelse!




Sånn kan altså hverdagen by på små overraskelser!

Det er også så overraskende nydelige sensommerdager for tiden -
og hver eneste dag blir jeg litt overrasket fordi jeg hadde plutselig glemt at august og sensommeren virkelig kunne være så vakker!

Det helt spesielle lyset..
luften og stillheten en grytidlig morgen - så nydelig at jeg stadig lar meg overraske og kjenne på stor takknemlighet og glede over disse herlige årstidene som stadig skifter -
 jeg elsker akkurat det!




Så ble jeg overrasket 
over små stemorblomster som igjen blomstrer i plenen for andre gang -
naturen vet sannelig  å overaske oss på sin helt spesielle måte -
 igjen og igjen!





Kjærlig hilsen Else Britt


Over thinking can ruin relationships, friendships, careers and can be completely self destructive. Stop thinking so much and let life happen. #sotrue #makesyouthink


This reminds me of the episode of Once Upon A Time (Ep. 18, Stable Boy)... Love is the greatest magic there is.


Kommentarer

Populære innlegg