Tid til å nyte..


Goodbye August, Hello September




nydelig den har
vært denne aller siste dagen i
august!

I dag har jeg tatt meg tid til å nyte den!




Jeg
har prøvd å
få denne herlige søndagen til
å vare så lenge som mulig med å bare nyte 
sensommerhagen!

 For
 det er helt fabelaktig 
å titte på rosene nå i slutten av
august!

Kalenderen
sier meg jo at roseprakten faktisk
 er på hell - men 
uansett!

  Det
 blomstrer
 så det gnistrer og skinner ute i
rosetrappa!

Og -

noen 
ganger?

 Da 
er det lurt
 å ha ei hagedagbok til
å notere små og store hagehendelser i!
For hva het den egentlig nå igjen denne herlige buskrosen
 min som blomstrer så det knaker for
tiden?





Heldigvis
så tegnet jeg ei 
enkel skisse av rosebedet når jeg 
laget det for noen år siden og skrev ned navnene
 på rosene og så limte jeg inn
 plantelappene også i
boken

og

selvfølgelig!

Dette
 er så klart den
velkjente H. C. Andersen
rosen
min!

Er
den ikke utrolig
vakker? 





H. C. Andersen
pynter også så fint omkring
fugleburet..





må jeg også
skynde meg å nyte
favoritten
min

for
akkurat
nå så blomstrer de siste store 
mørkerøde Ingrid Bergman 
rosene!








Jeg
kan så absolutt
 ikke tenke meg et rosebed
 uten

Ingrid Bergman-rosen!

En gang skrev jeg om rosen Ingrid Bergman -
 og da løp fantasien litt løpsk - det kan du lese om her
 hvis du har lyst!






Ingrid Bergman-rosen
nyter jeg aller best ved å ta kun
 en eneste stilk i vasen - her pynter den så vakkert på
utebordet!




Ellers
så gleder jeg meg
til høsten som snart kommer med de aller vakreste fargene!

Stille høstmorgener når atmosfæren
 er litt lavmælt og luften skarp og kanskje morgentåken har lagt seg som et mykt teppe i hagen - da gleder jeg meg veldig  til å ta på meg den varmeste ullgenseren
 og bare gå ut å nyte!

Når
 tiden står litt 
stille.

Når 
årstidene
 skifter.

Det 
er da du
 og jeg må dvele ved 
øyeblikkene.

Og -

nyte
livet.







Kjærlig hilsen Else Britt


This describes just about every time I have ever counted down to something... no more countdowns for me.





Kommentarer

  1. Så vakre roser det er hos deg.
    I år har jeg plantet flere roser, og håper de overlever vinteren og kommer med blomster neste år.
    Ikke helt enkelt å få dem til når man bor høgt over havet.

    Ha ei fin uke.
    :) Inger

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg