Små naturopplevelser..


Nature Quotes | http://noblequotes.com/


Utenfor
vinduet mitt er det
stadig små naturopplevelser
 og øyeblikk bare jeg er der slik at jeg oppdager det
akkurat når det
 skjer!

To
kråker var i
et voldsomt slagsmål her en dag -
en kamp om territorium
kanskje?

Ihvertfall
så var det en kamp 
med nebb og klør - og med livet som
innsats!

Den
ene kråka ble litt
skadet

og

plutselig!

I
løpet av
 sekunder så kom 
det en kraftig hønsehauk fram
fra gjemmestedet sitt og tok den skadede kråka
 i klørne sine og fløy med den ned i sjøkanten -
der holdt han kråka ei god stund under
 vann

før
kråka ble
 til et herremåltid -
kanskje for en skikkelig skrubbsulten
hønsehauk?





(Litt dårlig bildekvalitet - bildene ble tatt i full fart gjennom stuevinduet.)




Ofte
tenker jeg på
at jeg har egentlig bare lyst til å se det
vakre ute i
 naturen!

Det
gode!

Men
jeg vet jo
at det er en brutal kamp
på liv og 
død

at
det er
 snakk om en hårfin
balanse -

det
er jo det jeg
forteller til barnebarna mine
også -

 når
 vi har sett
 reven komme langs sjøen
 med et bytte i
 kjeften
sin..

eller

når
måsen stjeler
eggene fra de skjønne
ærfuglene

at
naturen gir og
tar!

At
reven
han er veldig sulten i
 revemagen sin han 
også!





Plutselige
øyeblikk

med
naturopplevelser..

det
minner meg på
at det er jo egentlig dette
 alt sammen handler
om!

Balanse

og

harmoni!

I
naturen

og

i

livet
vårt!

For
det er jo
herlig når vi kjenner
at alt bare plutselig
stemmer?

I
hverdagen?

I
kroppen?

I
mellommenneskelige
forhold?

Når
det er harmoni
mellom det vi tenker -
det vi sier og det vi
gjør?


Wherever we look in nature we cannot fail to notice that balance is a main characteristic of everything.


Det
er forskjellig
hva som skaper god balanse
 og harmoni i livet
vårt.

Hva
er det som 
skaper balanse i ditt
liv?

Kan
du velge
gode ting som gir
 deg akkurat den balansen i
 livet ditt som du
søker?


If you have any disharmony with others it's really because you're not accepting a part of yourself.  Loving yourself will help you to accept the problems that others have.  I have found that the times in my life where I am feeling the greatest amount of judgment towards others are the times in my life where I need to sit down and accept some things about me...learn to utilize all parts fully.


Håper
 sensommerdagene
 dine er gode med fine øyeblikk av balanse og
 harmoni - og at du har deilige sommerminner som blir med deg i hjertet ditt -
nå som hverdagen sakte men
 sikkert er på plass
igjen!





Kjærlig hilsen Else Britt


.











Kommentarer

Populære innlegg