Det rike livet..

I dag våknet jeg opp - med den gode følelsen!

Jeg ble plutselig helt overveldet..av TAKKNEMLIGHET!

Jeg begynte å tenke på alt det GODE som hverdagen byr oss - og kjente en dyp og inderlig takknemlighet og kjærlighet til verden omkring meg!

Til familien, venner og hele resten av verden!

Jeg vil også si til meg selv i dag at jeg er BETYDNINGSFULL!

Jeg vil være tilfreds i dag, for det betyr å AKSEPTERE livet som det er, fortsette å forberede meg på det som kan komme og -  la tankene om det som livet KUNNE ha blitt -  bare seile sin egen sjø!

Tenk på alle mulighetene jeg har fått, til å snuble meg fram på denne veien...som er MIN!

Så jeg kan godt bare TAKKE for det gode i livet mitt, og takke for at jeg er meg!

TAKK!

Så skjedde det noe sååå rart,  etter at vi fikk et lite uthus her i Humlehagen!



                                                     Her lagrer vi høy til Trulte og Flagre.

Hver eneste dag må jeg ut å åpne opp dørene inn til uthuset..SNUSE og LUKTE..og ta litt i høydottene..så står jeg der da..og så føler jeg meg så RIK!

Det føles som om jeg den rikeste i hele verden, akkurat da..i det lille øyeblikket..foran sekkene med høy..det er altså sååå rart!

Men akkurat da er jeg millionær.. og eier HELE VERDEN, enda det kun er noen sekker  - med høy!

Det er en slags følelse av å være TILFREDS, et lite pusterom..som om SJELEN trekker et lettelsens sukk!



                                                             Her er rikdommen min!

                    Masse deilig høy - HELDIGE MEG som har ei bod full av tørt høy til Trulte og Flagre!



Så her tørker jeg litt grankongler også - og lagrer JULENEKENE ..ja, du har sikket skjønt at jeg IKKE klarte å vente.. da jeg så disse i butikken!

Her står de..og skaper forventning..de gir mye mer GLEDE her,  enn om de stod i butikken!

Det er sååå koselig å se på dem der de står på vent - og varmer hjertet mitt til snøen og kulden kommer - da skal fuglene få nytte av dem til mat og ly!



                                                        Fantastisk..ikke sant?


Håper du har en fin mandag foremiddag - og er klar for hverdagens utfordringer -  i det DU holder på med i dag!

Og du!

Det er lov å LE av MEG som går ute i uthuset og snuser på høyet!

Jeg ler av det selv også...det er sååå tullete..men faktisk veldig DEILIG!

Så - si TAKK for denne gode dagen,..og si JA til å leve i fred med alle du møter..I DAG!

Kommentarer

  1. He he :) må le litt ja !! men bare en god latter, over kor kjekk du er !! :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen, Randi!Ja, her har du rikingen, skjønner godt at du ler, det gjør jeg også! Bra jeg ikke har allergi og høysnue, det hadde vært kjempekjedelig..siden jeg liker så godt å snuse på høyet!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg