Drømmekvinnen..


Her har du

 meg!

Som i

 tåke og regnvær,

snøfokk og haglebyger,

storm og kuling,

og i det mest fantastiske

solskinn

 og nydelige

 finværsdager

 er

drømmekvinnen!


Du har kanskje sett meg..

 på

date

med to kavalerer..

en mørk med bart  

og

en lysere.. med krøller..

så blir jeg flørtet i senk..

helt vilt..

og

 forgudet

hele tiden!

Begge to vil ha

 min fulle 

oppmerksomhet..

ja, de gjør

alt

for meg

og

 jeg greier jo ikke

velge

 en av dem,

så jeg

holder meg inne

 med

 begge to!



I dag

 datet

 vi på

 morgenkvisten..

jeg hadde

nattkjole og pysjbukse

 under regndressen

uten sminke

 og

 håret til værs

 i et altfor stramt

 pannebånd

og litt for

store skitne

 støvler..

men følte meg bare så

vakker

og

ettertraktet

ja,  virkelig

attraktiv

og

elsket

i deres nærvær!



Det er jo litt

 rart..

for jeg har jo aldri virkelig  prøvd

 å kapre dem..

neida, men jeg har bare vist dem

omsorg

 respekt

 rettferdighet 

og

vennlighet


bare være den virkelige

meg

ikke prøve å late som noe..

eller

 si en ting..og så gjøre noe annet..

eller

skjule noe..

eller

 være en annen enn den virkelige meg..

Og det er

nok!

I  denne

settingen..

i

 dyrenes verden

 er det

nok!

Jeg blir bare elsket for min egen skyld!

Det må være

dette

som kalles

 betingelsesløs

 kjærlighet!

Helt utrolig!

Hvordan er det

 i

menneskeverden?

I barnas

verden

er det

 på samme måte

 som i dyreverden..

barna

 gjennomskuer

falskhet

og

forguder

det ekte og det ærlige!


Men hva med oss

 i

 voksenverden?


Er vi  mer opptatt av

 det

 ytre?

Blir vi lettere

 blendet?


Slik at vi kan overse

det viktige..

det som er

betydningsfullt

ja, det ekte?

Kan vi gå forbi en

skatt..

fordi vi ikke ser

verdien

der og da

for det er

noe

som

glitrer

 mer

rundt neste hjørne?


Og kan vi

 elske..

 så

 betingelsesløst?

Kan vi?

Er vi mer opptatt av

inntrykket

 vi gir andre..

enn å være ekte mennesker?




Hva tror du?



verdens aller beste

kavalerer..


Takk for at du ble med å hørte på mine

lørdagstanker!

Måtte jo dele dem

med deg!


Voff, voff

 fra oss..

til vi sees igjen!

Kommentarer

  1. Så utrolig godt skrevet- som alltid!! Virkelig til ettertanke for oss i voksenverden!!ÅÅ så heldige man er når man får oppleve denne betingelsesløse kjærligheten!Nydelig bilder!Ha en fin lørdag vakre du!! <3

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg