Et bitte lite hjerte..

I dag går jeg ute i hagen

 og

leter etter

rognebærtrekvister!

Her står de herlige

trærne!

De står og venter på

våren

tenk..da kommer

sevjen..

og stiger helt ut i de ytterste

grenene!

Fuglene

synger for meg

også her ute

 på

 min lille plett!

Det er deilig å gå slik å bare lete etter egentlig så

uviktige

 ting..

rognebærtrekvister..

kan jo nesten ikke fortelle til noen at jeg driver med så

 uvesentlige ting

på en

lørdags morgen..

kvister..


Det er en åpen, fri og deilig liten verden..

 her ute i hagen!

Min lille verden!

Her kommer de fineste

tankene

opp til overflaten.. ja, og de vakreste

drømmene!


Og problemene?

De bare

forsvinner

med

morgenbrisen!


Det er rart å tenke på treet..

knopper

blomstring

fruktene

så visner det om høsten..og blomstrer igjen til våren..

men så  må vi være forsiktig med

røttene!

Akkurat som med

menneskene

og

dyra!

Ta godt 

vare på..

beskytte..

se

 rikdommen..

i et

 tre

 i

 dyr..

og

 i

 et

menneske..




Flagre koser seg med

 ferske

rognebærtrekvister..

hun elsker det..


..så søt..



..det falt i

smak..

det var viktig for

Flagre..

med

 rognebærtrekvistene

glede

i

et bitte lite

hjerte..

Flagrehjertet..

og

 i

 mitt..


..betydningsfull..

 liten venn!


Jo mer vi er i

naturens verden..

 med større

 undring

ser vi på alle

 de små hjertene..

bittesmå

innsekter, sommerfugler, larver, blomster og trær

alt

hele tiden

 små overraskelser..

som er

store

når vi greier

 å få øye på

dem..


Er avtaleboka di

 helt full..

og du haster

fra det ene til det andre..

 for tiden?

Prøv likevel

 om du kan

 skape små pusterom..

Berike

 hverdagen din

 med noen små

så bitte små

 mirakler..

ja, kanskje noe så

 lite..

men

stort..

som ut å kikke på

et tre?



 
Takk for at du tok en titt inn

 i

Humlehagen!

Ønsker deg en

super

lørdag!

Kommentarer

Populære innlegg