Hverdagsmiks..


Husker du innlegget

om

Simple Living?

Ble det til at du forandret på noe?

Det handlet om å rydde..fjerne unødvendige ting..ja, alt som hoper seg opp..

inni oss og rundt oss!

En ny ting inn..så en gammel  ting ut!

Du finner innlegget om Simple Living her.


Jeg prøver hele tiden å følge litt av ideen og tankegangen..

for det gir

en god følelse

og så blir det lettere å holde orden hvis du.. som meg.. har begrenset lagringsplass!

Gi bort ting

 som kanskje andre kan ha bedre nytte av..

Det liker jeg!



Så nå er jeg så smått igang igjen

 med å ta vekk

 klær og ting

som jeg ser absolutt ikke blir brukt lenger!

Men det er ikke helt lett!

Kjøpte meg ei ny fin rød boblejakke til hundelufting, fordi den gamle har blitt så ruskete og fæl..hull i lommene og ja..litt sliten!

Men det som skjer er at nå går jeg her og lurer på om..ja, skal jeg nå
virkelig kaste den?

Kan jo kanskje bruke den...

 i hagen?

Eller til noe annet

ruskearbeid

her

 i

Humlehagen?

Men når disse tankene kommer, så har jeg nå endelig begynt

å kjenne dem igjen!

Så altså..jakka er kastet!

Heldigvis..

for det var

på tide!


Har også begynt å rydde litt i

frøposene

for der har jeg en tendens til å gjemme på alt..ja, vet jo aldri om jeg kan få bruk for dem en dag!



Jeg elsker å sortere og bare kikke på

frøposene!

Det nærmer seg jo februar..folkens

gleder meg!

Men her trengtes en aldri så liten opprydding..ja, for det var frøposer fra -09..

sortere..

og

drømme!

For hva skal vi satse på

 i år..

utenom grønnkål da..

det må vi jo alltid ha!




Er den ikke flott..

grønnkålen?

Ei vitaminbombe!

Denne plukket jeg inn i går!

Fordi jeg kom faktisk ikke på

 noe som helst

 å ha til middag..

og da blir det alltid

Wok!

Min egen

hverdagsmiks..

Det betyr å ta masse grønnkål i wokpanna sammen med andre grønnsaker..
tar bare det jeg finner i kjøleskapet, pluss soyasaus, litt pepper, olje og 2-3 vispede egg taes oppi de siste par minuttene for å få middagen litt mer balansert næringsmessig! Kan steike kjøtt eller fisk ved siden av til den som vil ha.

Dette er enkelt og raskt!


Deilig og næringsrik hverdagsmat!




Humlehagemiks!

Min

 hverdagswok

med litt bacon..

noe for deg?


Etter masse rot med klær.. poser..saker og ting..gammelt og nytt..rusk og rask

avsluttet jeg med

 å gjøre

det litt

ekstra koselig

for meg selv!

Ja, for hvorfor skulle ikke jeg ha det litt fint

 på nattbordet mitt?

Ei rød rose

til meg selv?




Dette ble litt av hvert..

min lille

hverdagsmiks

Like fargerik..og litt variert ..ja kanskje

sånn som du og jeg?

 Og wok -retten?

Den er bare

 deilig!

 Sånn som

livet!



Ønsker

 alle herlige bloggleserne 

 en

fantastisk dag..

kanskje med

 litt

hverdagsmiks?















Kommentarer

Populære innlegg