Snu aldri ryggen til livet...


Har du møtt noen

 i

 livet ditt

 som har vært

 nysgjerrige?

Da mener jeg

positivt.. 

nysgjerrige..


 livet!

Foreldrene dine kanskje?

Eller en

 lærer..

eller en

 nabo..

eller

noen andre?

Ofte tenker vi at det kun er

 barna

som er nysgjerrige på ting..

ja, at dette bare er naturlig når vi er

små..

så blir vi voksne.. og så

 glemmer 

vi nysgjerrigheten litt..

den går i

 dvale

 på en måte..

men den

trenger

jo ikke være helt

død

for det!

Men tror du ikke at vi må

 gjøre noe

 for å holde nysgjerrigheten

 i live?

Være litt bevisst kanskje?

Og kanskje nysgjerrigheten sitter i

 genene?

Hva tror du?

Jeg tenkte her en dag at noen av de mest

 levende

menneskene jeg har møtt gjennom livet...

har faktisk vært

vitebegjærlige

 og

herlige

 mennesker..

ja, beholdt

nysgjerrigheten

og

lekenheten

 gjennom hele livet sitt!

Det sies ogå at det er nær sammenheng mellom

livslyst

og

nysgjerrighet..

og det skulle ikke forundre meg..

Spennende!

 Ja,for livet er jo til for å leves!

Vi må holde liv i

 appetitten

 og

nysgjerrigheten

på livet..

må vi ikke?

Samme hva som skjer med

deg



 lov

 meg da..

at du fortsetter å være

 litt nysgjerrig..

for da snur du

aldri

 ryggen

 til livet!


Ellers så lurer jeg på om du kanskje er

 bitte litte grann

 nysgjerrig

 på hvordan det gikk med

tulipanene

 i julekrukka mi?

Vet du..

de er

 forvandlet

 til noen

kunstverk..

må bare vise

deg!




..bildene er tatt i

morgensol..


..hverdagskunst

i

vinduskarmen..


..de har vært sååå

spesielle..

fortsatt noen knopper

også...



 Et lite

hverdagsmirakel..

helt til å

 undre

seg over..

at det går an?


Undre deg

 litt

i

dag..

forundre

 deg..

se deg omkring med

 nysgjerrige øyne

I dag vil jeg åpne døra mi..

ta inn

livet..

å bare være litt

nysgjerrig..


 alt

jeg ser og møter på

min vei!



Nyt dagen!


Kommentarer

Populære innlegg