En dag i det gode livet..



I
går
ettermiddag var jeg ute
og ruslet i hagen -

du
skjønner at
jeg gikk omkring og telte alle
gledene
mine!


en slik fin
 ettermiddag gikk jeg
ute

 i

det
gode
livet!






Rosene
hadde godt av alt
solskinnet i
går!

Jeg
plukket vekk rusk og
avblomstrede roseknopper slik at 
rosene fikk skinne og stråle på en
 slik vakker dag!

 Ute

i

det
 gode
livet!







Kan vi skape
 det gode livet selv - med det vi har?

Kan vi velge det gode livet - der vi er?

 Hvor kommer følelsen av det gode livet fra?

Kan følelsen og sitringen i kroppen
 over å oppleve en god dag..kan den fornemmelsen, takknemligheten og gode øyeblikksfølelsen
 komme innenfra?







Litt
vilt..

og
ganske 

vakkert..

Og
litt
ugress!

Og
gresset
har
vokst

i
regnet!

Og
jammen ser jeg 
mynte også som har vokst oppi
rosene!

Jeg
vil velge å se skjønnheten!
I alt sammen - det vakre - som gror så vilt på
en slik fin ettermiddag i
det gode livet!






Et
pusterom

behøver
jeg..

å
finne
hvile
i

og
for å kjenne
 sola

som
varmer så godt i
ansiktet!

Bare
være i øyeblikket
 i det gode
livet!







Se
noe
 stort?

 I
noe

 som
 er
lite?





Og -





se

det
lille
helt

spesielle..





i
noe

som
er
overveldende 

og
stort?






Akkurat
denne nydelige dagen har Flagre
"ta vare på seg selv"
dag!






Hun
har fått klipt klørne sine og
børstet av masse 
røytepels!







har hun sovet,
 hoppet, spist og danset i gresset i
timevis!






Og
flyttet omkring med
kompostgrindene rundt seg i hagen - fordi
matmor er så redd for revefamilien som kommer
 innom her nesten
hver dag!

Og
hauken
da..








Bare
søt!


piknik

i

det
gode
livet!






I
dag vil jeg
 være takknemlig
 for tre ting:

at jeg fikk gi omsorg og kjærlighet

at jeg fikk kjenne på gode følelser

at jeg fikk
 oppleve ømheten og varmen i en fuktig snute
mot kinnet

Jeg
vet at flere bloggvenner
har begynt å lete etter tre ting hver dag å være
takknemlig for - og når vi stadig har fokus på takknemlighet så skjer det noe så rart med
oss!

Har du også lagt merke til det?

At du oppdager mye mer enn bare tre ting?

Du oppdager så utrolig masse faktisk!

Kanskje du 
har oppdaget at du også lettere ser storheten i
 noe smått?

Eller
motsatt?

At
i noe ufattelig stort
så kan du lettere se en liten
bit?

Av
noe skjørt og
lite..

av
noe
godt?
 
 Ja,
 for av og til 
skjuler det seg noe lite, skjørt og betydningsfullt
i noe som virker stort - vi må bare lete mer og ville søke etter det for å oppdage
det!

Vi
kan føre dette over til oss
mennesker også - for hva skjuler seg egentlig bak en tøff maske 
eller et hardt
skall?

Bak
maskene 
kan vi oppdage
fantastiske mennesker..

ja,
vi er kanskje takknemlig
i ettertid for at vi søkte bak masken - 
at vi ikke ga opp -

 og
 til
 slutt?


 oppdaget vi kanskje en
 diamant!

Bak skallet!







I
dag 

elsker
jeg

melon!





Ønsker
deg din beste
 dag!

I det gode livet!


Kommentarer

  1. Herlige dager, herlige hagebilder.
    Godt å kunne høste av det naturen gir.
    Plommer er jo kjempegodt.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk!
    Mange gode tanker!
    Kanskje enkelt å finna gode tanker-goder
    på "solskinnsdager" -men godt å
    øva seg, så veit ein at det hjelper
    på dei "overskya" dagane også!
    Koser meg også med å plukka plommer rett
    frå treet i hagen - og hageblåbær.........nydelig.
    Silje

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg