Plommelykke..


For
meg som har
 hatt et plommetre i flere år
 nå - nesten helt uten en eneste plomme, så er
det alldeles utrolig det som skjer ute i plommetreet mitt
i år!

masse
plommelykke!






At
jeg skulle oppleve
å måtte støtte ei bugnende
 plommegrein med en 
stol

ja,

det
hadde jeg aldri 
trodd!

 Etter
 alle disse årene
med et plommetre uten
plommer!

Da
jeg oppdaget 
litt tidligere i sommer 
at det var masse plommekart
på treet mitt, så må jeg si at det var
jammen
en 

øyeblikkets
glede!

Et
lite
mirakel!


" Mirakler er uventede gleder, overraskende
sammentreff, uforklarlige opplevelser, slående skjønnhet..
hva som helst som skjer meg i dagens løp, så fremt jeg
er i stand til å se hva det er verdt her og nå."

Judith M. Knowlton


Det
vrimler rundt oss
av små, gledelige og uventede opplevelser
på en alminnelig
dag!

Men hva med oss?

Det
er vel ganske ofte vi som ikke er
 tilstede?

Kanskje
 vi leter etter gull rundt neste 
hjørne?

Men
så ser vi
 ikke de glitrende
diamantene under føttene
våre?


grunn av
 stress, tidspress og et hektisk liv
kanskje?

Det
 kan være at
vi etterhvert ser det uvanlige i det
 vanlige?

At 
vi finner mer
ro og ser de bitte små miraklene som hele tiden
skjer rundt
 oss

tja..

at
vi tar oss tid til
å være i øyeblikket
og se på noe så enkelt - noe så alminnelig -
noe så hverdagslig
 som

 et
plommetre?





Jeg
føler virkelig
 at nå eier jeg tusen
 plommer!

Akkurat
som i barnesangen - du husker
sikkert
 den!






Noen
begynner å få
den riktige fargen, konsistensen og
søtsmaken..






Bortenfor
står 
epletreet!

Det
bærer masse tidlig-epler
i år!





I
går blåste det ganske
kraftig, så i morges lå masse epler nede på
bakken..

nedfallsfrukt!




Visste
du at du skal være
forsiktig med å bruke
nedfallsfrukt?

At du må sjekke den ganske nøye?

Ta en titt her





Denne
frukten har ligget
 veldig kort tid på
bakken!

Ingen
flekker eller annen skade på
den!





Resultatet
ble en nydelig ferskpresset
 juice!




Ønsker
deg en fin kveld til vi sees
igjen!

Kommentarer

  1. Ja naturen bugner av bær og frukt i år.
    plommer er jo kjempegodt, Har et tre
    her som vi snart kan høste søte gode
    plommer fra.
    ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  2. Åååå, tenk så flott å ha slike bugnende frukttrær i hagen!! Så flott - kos deg!
    Jeg er nok en smule misunnelig for jeg er VELDIG glad i frukt! :-)

    SvarSlett
  3. Her har du gode smakar i fleng.
    Nydeleg frukt !!

    SvarSlett
  4. Fine ord for dagen!
    Lykken må være et sånt plommetre. Minner meg om min barndom og mors plommesyltetøy. ?..
    Vigdis

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg